سرخط خبرها

مسابقات بین‌المللی شطرنج در مشهد با حضور ۱۰ کشور خارجی + زمان برگزاری

  • کد خبر: ۱۷۱۸۷۷
  • ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
مسابقات بین‌المللی شطرنج در مشهد با حضور ۱۰ کشور خارجی + زمان برگزاری
رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: از اواخر مرداد ماه دومین دوره مسابقات بین‌المللی جام استاد تفرشی را با حضور ۱۰ کشور برگزار خواهیم کرد.

رضا پاشانجاتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص برگزاری مسابقات ریتد کشوری به میزبانی هیات شطرنج خراسان رضوی عنوان کرد: تنها استان کشور هستیم که هر هفته مسابقات آزاد کشوری برگزار می‌کنیم. حتی فدراسیون شطرنج در ۴ ماه گذشته فقط ۴ دوره مسابقه آزاد کشوری سریع و ریتد برگزار کرده، اما هیات شطرنج خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۶ دوره مسابقات ریتد کشوری برگزار کرده است.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: مسابقات ریتد آزاد در مشهد به صورت کشوری برگزار می‌شود. به طور معمول از تهران، گیلان و حتی افغانستان در این مسابقات شرکت‌کننده داریم، اما اینگونه نیست که همیشه از یک شهر و یک استان شرکت‌کننده داشته باشیم.

پاشانجاتی گفت: از آنجا که جدول این مسابقات برای فدراسیون جهانی شطرنج ارسال و درجه بین‌المللی برای شطرنج‌بازان محاسبه می‌شود، از همین رو شطرنج‌بازان برای کسب این درجه بین‌المللی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی افزود: روز پنجشنبه ۸ تیر، به مناسبت عید سعید قربان مسابقه ریتد و پس از آن نیز مسابقات برق‌آسا را برگزار کردیم. همچنین یک دوره مسابقه شطرنج سیامی برگزار خواهیم کرد که نخستین دوره برگزاری آن در سال جدید محسوب می‌شود.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی با اشاره به مهم‌ترین رویداد‌های پیش‌روی این هیات ادامه داد: قهرمانی زیر ۲۰ سال دختران و پسران را از ۳۱ تیر تا ۴ مرداد در مشهد میزبانی خواهیم کرد که این مسابقات انتخابی تیم ملی شطرنج زیر ۲۰ سال نیز محسوب می‌شود.

پاشانجاتی یادآور شد: از اواخر مرداد ماه نیز دومین دوره مسابقات بین‌المللی جام استاد تفرشی را با حضور ۱۰ کشور برگزار خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->