همه پرواز‌های فرودگاه مشهد طبق برنامه انجام خواهد شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد همزمان با بارش تگرگ و رگبار باران هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: مشهدی‌ها خیابان‌ها را تخلیه کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ممنوعیت تردد در بزرگراه امام علی (ع) و تمامی پل‌های زیرگذر مشهد (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) رصد لحظه به لحظه وضعیت بارندگی مشهد در مرکز کنترل ترافیک مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس و فیلم فعالیت ۲۵۰ هزار نفر ساعت نیروی انسانی در سطح شهر پس از سیلاب مشهد تسهیلات ویژه پرداخت بدهی‌های ساختمانی شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت پذیرش ۶۰ کارتن خواب در خانه سبز شهرداری مشهد طی ۴۸ ساعت گذشته (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان‌رضوی: دستگاه‌های بحران‌مدار استان آمادگی خود را حفظ کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده باش ۸۵ گروه عملیاتی شرکت توزیع برق در پی هشدار هواشناسی مشهد آمادگی کامل ظرفیت‌های امدادی و هوایی هلال‌احمر خراسان‌رضوی برای مقابله با بحران سیل احتمالی هشدار سازمان آتش‌نشانی در خصوص احتمال قریب‌الوقوع سیل در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پشت پرده سیل مرگ‌بار مشهد چه بود؟ سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: مشهدی‌ها امروز، شنبه در منزل بمانند و از هرگونه تردد شهری و بین شهری خودداری کنند آخرین گزارش محور‌های مسدود استان خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۹۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها، خیابان کوثر، میدان آزادی و میدان شهید فهمیده مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه محور‌های اصلی خراسان‌رضوی باز هستند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نهضت آسفالت برای ۳ میلیون مترمربع از معابر مشهد

  • کد خبر: ۱۶۵۷۴۳
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
نهضت آسفالت برای ۳ میلیون مترمربع از معابر مشهد
به گفته مدیر کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد، همه معابر مسکونی امسال آسفالت می‌شوند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ اجرای عملیات آسفالت در معابر خاکی و لکه‌گیری معابر از جمله اقداماتی است که هر ساله مدیریت شهری مشهد در حوزه آسفالت معابر شهری انجام می‌دهد. طبق آمار؛ سطح معابر شهر مشهد ۵۴‌میلیون مترمربع است که از این میزان ۴۵ میلیون مترمربع آن تاکنون آسفالت شده و حدود ۷۰۰ تا یک میلیون مترمربع نیز سطح معابر خاکی است و مابقی مربوط به معابر پیاده و آیلند‌هاست.

لاوه بر این برای معابر خاکی از سوی شهرداری مشهد هر سال عملیات روکش آسفالت انجام می‌شود. طرحی با عنوان «نهضت آسفالت مشهد» تلاش دارد معابر شهری را نونوار کند. امسال و در ششمین دوره مدیریت شهری مشهد نیز با اعتبار خوبی که از سوی شورای اسلامی شهر مشهد در بودجه ۱۴۰۲ برای اجرای عملیات آسفالت درنظر گرفته شده است، نهضت آسفالت شهرمان با برنامه‌ریزی برای اجرای این عملیات در ۳ میلیون مترمربع از معابر شهر اجرایی می‌شود.

آسفالت یک میلیون‌و ۳۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر در سال گذشته

در همین‌باره مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه برای اجرای عملیات آسفالت شهر مشهد از ظرفیت آسفالت تولید شده سازمان عمران و بخش خصوصی استفاده شده است، اظهار کرد: سال گذشته مدیریت شهری مشهد توانست عملیات روکش آسفالت اعم از معابر موجود شهر و معابر جدید‌الاحداث مانند بولوار بصیرت را در متراژی بالغ بر ۹۰۰ هزار مترمربع اجرا کند.

بهنام خیاط با بیان اینکه سال گذشته توانستیم ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر خاکی شهر را آسفالت کنیم، ادامه داد: ۲۰۰ هزار مترمربع نیز عملیات لکه‌گیری آسفالت در معابر شهر انجام شد و در مجموع سال گذشته شهرداری مشهد طرح‌های مختلف اجرای آسفالت را در یک میلیون‌و ۳۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر اجرایی کرد.

اعتبار ۳۰۰ میلیاردتومانی برای اجرای نهضت آسفالت

وی با اشاره به اعتبارات خوب درنظرگرفته شده از سوی شورای اسلامی شهر برای اجرای عملیات آسفالت در سال ۱۴۰۲ گفت: شورای شهر مشهد امسال با اعتبار مناسب ۳۰۰ میلیارد تومانی در موضوع اجرای عملیات آسفالت، پیگیر شکوفا شدن موضوع نهضت آسفالت شهر مشهد در این دوره مدیریت شهری است.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد بیان کرد: در هر دوره از مدیریت شهری، یک سال به موضوع نهضت آسفالت تعلق داشت که در دوره چهارم مدیریت شهری این نهضت مربوط به آسفالت معابر خاکی بود و در دوره قبل مدیریت شهری این نهضت به عملیات روکش اختصاص یافت. در این دوره قرار است نهضت آسفالت شهر به ترکیب هر دو موضوع معابر خاکی و روکش معابر اختصاص یابد.

هدف‌گذاری برای رشد دو برابری در اجرای آسفالت معابر

خیاط به تأکید اعضای شورای شهر به آسفالت معابر خاکی اشاره کرد و افزود: با اعتباری که امسال برای آسفالت در نظر گرفته شده است امیدواریم اجرای عملیات آسفالت اعم از آسفالت معابر خاکی، روکش معابر و لکه‌گیری معابر را در متراژی بالغ بر ۳ میلیون مترمربع از معابر شهرمان داشته باشیم.

۷۰۰ تا یک میلیون مترمربع معابر خاکی داریم

وی درباره آسفالت معابر خاکی نیز گفت: با توجه به اینکه شهر در حال گسترش است، از همین‌رو معابر خاکی نیز در حال افزایش است، براساس شناسایی‌های صورت گرفته از معابر خاکی اکنون در شهرمان بین ۷۰۰ تا یک میلیون مترمربع معابر خاکی داریم، اما اولویت ما برای آسفالت این معابر معطوف به معابری است که بافت مسکونی در آن شکل گرفته که متراژ این معابر خاکی حدود ۳۰۰ هزار مترمربع است و در این راستا برنامه داریم تا این میزان از معابر امسال آسفالت شوند.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد با بیان اینکه سال گذشته بیشترین عملکرد شهرداری در بخش لکه‌گیری معابر به لکه‌گیری بزرگراه‌های شهری در راستای ایمنی در رفت‌وآمد شهروندان اختصاص یافت، تصریح کرد: امسال نیز در بخش بزرگراهی عملیات روکش آسفالت در کندرو‌های بولوار وکیل‌آباد را اجرا خواهیم کرد. همچنین نگاه ویژه‌ای به روکش آسفالت بزرگراه شهید کلانتری به ویژه از میدان آزادی تا میدان جمهوری اسلامی داریم. خیاط با اشاره به اینکه سطح معابر شهر مشهد ۵۴ میلیون مترمربع است، اظهار کرد: از این میزان ۴۵ میلیون مترمربع معابر آسفالت شهر، بین ۷۰۰ تا یک میلیون مترمربع معابر خاکی، ۶.۵ میلیون مترمربع پیاده‌رو‌ها و مابقی آیلندهاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->