مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

چهارمین دوره جایزه ادبی استاد «محمد قهرمان» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۴۶۳۸
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
چهارمین دوره جایزه ادبی استاد «محمد قهرمان» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود
چهارمین دوره جایزه ادبی استاد «محمد قهرمان» با معرفی و تقدیر از برگزیده این دوره از جایزه، دوشنبه اول خردادماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فراخوان چهارمین دوره جایزه ادبی استاد «محمد قهرمان» دیمااه سال گذشته منتشر شد. این جایزه به همت مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی، با هدف گسترش و اعتلای زبان و ادب فارسی و به منظور پاسداشت یاد و خاطره استاد «محمد قهرمان» پژوهشگر و شاعر برجسته خراسانی پایه گذاری شده و آثار علاقمندان اعم از کتاب یا رساله مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزۀ ادبیات دورۀ صفویه، سبک هندی و شعر و آثار استاد محمد قهرمان که در سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ منتشر یا دفاع شده باشد فرصت حضور در این جشنواره را داشته اند.

جایزه دوره اول این جایزه ادبی به «سعید شفیعیون» مصحح کتاب «تذکره نفایس المآثر» تعلق گرفت. در دوره دوم این جایزه «سید محمد صاحبی» مصحح کتاب «رسائل طغرای مشهدی» شایسته تقدیر شناخته شد و در سومین دوره این جایزه نیز عنوان شایسته تقدیر به «فاطمه رضوی» نویسنده رساله دوره دکتری با عنوان «رساله وسعت مشرب: صلح و آزادگی؛ رشد و دگردیسی یک اندیشه در سبک هندی» تعلق گرفت.

در مراسم چهارمین جایزه ادبی استاد محمد قهرمان که ساعت ۹:۳۰ صبح دوشنبه اول خرداد در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود، «محمدیوسف نیری» استاد دانشگاه شیراز به عنوان سخنران ویژه مراسم سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است استاد محمد قهرمان متولد ۱۳۰۸ تربت حیدریه و متوفی ۱۳۹۲، شاعر، مصحح، پژوهشگر و ادیب خراسانی است که به ویژه به سبک هندی و شعر و ادبیات دوره صفویه علاقه خاصی داشت و خود از غزلسرایان بنام سبک هندی بود. وی همچنین اشعار بسیاری به زبان و لهجه محلی تربت حیدریه سرود که در رتبه بندی شعر بومی ایران عنوان نخست را به خود اختصاص داده است.

چهارمین دوره جایزه ادبی استاد «محمد قهرمان» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->