شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک مشکل تک‌جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افتتاح شد + فیلم آیا برای سالمندی جمعیت آماده‌ایم؟ | جمعیت سالمندان جهان تا ۲۵ سال دیگر دو برابر می‌شود حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان‌رضوی دچار حادثه شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید ۲ دارو بر پایه گیاه زعفران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هوس خوردن برخی غذا‌ها نشان‌دهنده برخی کمبودها در بدن شماست ۵ دلیل که چرا آب گوجه‌فرنگی برای سلامتی شما مفید است ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بزرگنمایی در ارائه آمار ورودی زائران و گردشگران

  • کد خبر: ۱۶۴۱۲۳
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
بزرگنمایی در ارائه آمار ورودی زائران و گردشگران
عضو پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: دستگاه‌های اجرایی استانی به بیش‌ برآورد آمار گردشگران استان خود می‌پردازند و تصور می‌کنند گردشگران به تنهایی محرک اصلی توسعه یک مقصد گردشگر پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، آرش قهرمان در خصوص چرایی بزرگنمایی آمار زائران و گردشگران اظهار کرد: یکی از دلایل این است که دستگاه‌های اجرایی استان‌ها و شهرستان‌ها در مسابقه‌ای نانوشته، به بیش برآورد آمار گردشگران استان یا شهرستان خود می‌پردازند و تصور می‌کنند تعداد گردشگران به تنهایی محرک اصلی توسعه و گردش مالی در یک مقصد گردشگرپذیر است.

وی اضافه کرد: توسعه گردشگری پایه در یک مقصد تابع ۵ متغیر است که صرفا یکی از آن‌ها تعداد گردشگران است و ۴ مورد دیگر شامل متوسط اقامت، قدرت خرید، سبک سفر و زمان سفر می‌شود.

قهرمان ادامه داد: به عبارت دیگر متوسط بالای اقامت، جذب گردشگران از دهک‌های برخوردار اقتصادی و قدرت خرید بالای آن‌ها، سبک سفر ِلذت جویانه که گردشگر را به خرید خدمات و سوغات سوق می دهد و سفر در ایام غیر پیک که باعث توزیع سفر در مقصد و ارائه خدمات با کیفیت بیشتر می‌شود، دیگر مولفه‌هایی هستند که به همراه تعداد گردشگران، توسعه گردشگری پایه را در یک مقصد رقم خواهند زد.

وی خاطرنشان کرد: البته این بزرگنمایی علت‌های دیگری نیز دارد و بزرگنمایی آمار گردشگر به ویژه در شهرهای مذهبی که خوشایند مسئولین رده بالاست و حمل بر تقید مذهبی بیشتر می‌شود یکی از آن‌ها است.

قهرمان عنوان کرد: همچنین بزرگنمایی ابزار مناسبی برای جذب اعتبار بیشتر است. البته به این واسطه برخی از نارسایی‌ها در خدمت‌رسانی به دلیل اعلام بالای گردشگر توجیه‌پذیر است و فعلا به آن نمی‌پردازیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->