سرخط خبرها

خراسان‌رضوی با ۳ طلا و ۴ نقره سوم شد

  • کد خبر: ۱۶۲۰۳۵
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
خراسان‌رضوی با ۳ طلا و ۴ نقره سوم شد
دختران خراسانی در پایان رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور درخشیدند و روی سکو‌های نخست ایستادند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پیست ورزشگاه شهید نصیری یزد به‌مدت دو روز میزبان مسابقات دوومیدانی قهرمانی دختران جوان کشور بود که ۲۵تیم و ۱۲۰ورزشکار در این زمان با یکدیگر در ماده‌های مختلف رقابت کردند.

در پایان این مسابقات، تیم تهران با پنج طلا، دو نقره و یک برنز قهرمان کشور شد، البرز به نایب‌قهرمانی رسید و تیم خراسان‌رضوی با سه طلا و چهار نقره روی سکوی سومی ایستاد. در جریان این مسابقات چند رکورد ملی هم شکسته شد، اما خراسانی‌ها رکوردی را در این دوره جابه‌جا نکردند. ملینا اسماعیلی از استان البرز موفق شد در دو ۱۰۰متر با ثبت زمان ۱۱.۹۷ثانیه رکورد ملی این ماده را که با زمان ۱۱.۹۹ثانیه در اختیار فرزانه فصیحی بود، جابه‌جا کند.

نازنین‌فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۱:۰۰.۰۶دقیقه موفق شد رکورد پیشین این ماده را که با زمان ۱:۰۱.۰۳دقیقه متعلق به خودش بود، کم کند. ملینا اسماعیلی از استان البرز موفق شد با ثبت زمان ۲۴.۵۱ثانیه رکورد ملی ۲۰۰متر در رده سنی جوانان را که پیش‌تر با زمان ۲۴.۵۷ثانیه متعلق به مریم طوسی بود، جابه‌جا کند. مانا حسینی از استان البرز با ثبت ۴۵.۷۸ثانیه رکورد ملی را که متعلق به خودش بود، یک‌متر و ۲۷سانتی‌متر بهبود بخشید.

تیم طلایی خراسانی‌ها

در این دوره دو چهره از تیم خراسان‌رضوی موفق‌تر از دیگر هم‌تیمی‌هایشان بودند. ستایش امینی به دو طلا دست یافت و مبینا خیاط هم یک طلا و یک نقره برای تیمش به ارمغان آورد.

طلا برای ستایش

در ۳هزار متر، ستایش امینی از تیم خراسان‌رضوی با زمان ۱۱:۲۰.۹۴دقیقه قهرمانی را به‌دست آورد. کوثر قاسمی از کرمانشاه با زمان ۱۱:۳۹دقیقه و هانیه شهپری از خوزستان با زمان ۱۲:۰۷.۶۷دقیقه دوم و سوم شدند. رکورد ملی این ماده در اختیار پریچهر شاهی است که با زمان ۱۰:۳۵.۳۱دقیقه در مهر۱۳۹۹ به ثبت رسیده است.

۳هزار متر زیر پای خراسانی‌ها

در ۳ هزار متر بامانع پنج دونده شرکت کردند و دختران خراسان‌رضوی خوش‌نامی خود را ادامه دادند. ستایش امینی، دختر خوش‌آینده تیم خراسان‌رضوی، با زمان ۱۲:۱۰.۵۹دقیقه بازهم قهرمان شد و هم‌تیمی‌اش، مژده وزیری از استان خراسان‌رضوی، با زمان ۱۲:۴۸.۷۲دقیقه دوم شد. مقام سوم نیز به آیدا نارویی از سیستان وبلوچستان رسید. او زمان ۱۴:۰۵.۷۵دقیقه را ثبت کرد. رکورد جوانان دختر در این ماده نیز به یک مشهدی اختصاص دارد. حدیثه رئوف در خرداد۱۴۰۱ در مشهد با زمان ۱۱:۰۳.۲۲دقیقه رکورددار این رده سنی شده بود.

طلای خیاط در ۵هزار متر

در ماده ۵هزار متر، مبینا خیاط از خراسان‌رضوی با زمان ۲۰:۳۲.۲۵دقیقه فاتح این رقابت شد. کوثر قاسمی از کرمانشاه با زمان ۲۰:۴۶.۰۱دقیقه و هانیه شهپری از خوزستان با زمان ۲۰:۵۷.۰۱دقیقه دوم و سوم شدند. در ماده ۵هزار متر، رکورد جوانان به شقایق خطیبی تعلق دارد. او در شهریور۱۳۹۹ در تهران زمان ۱۸:۵۰.۳۴دقیقه را به ثبت رساند.

نقره از پرش ارتفاع

در رقابتی با حضور شش پرنده، فاطمه سرافراز از تیم یزد الف با پرشی به‌ارتفاع یک‌متر و ۶۴سانتی‌متر قهرمان شد. پس از او حنانه عطایی از خراسان‌رضوی با یک‌متر و ۵۵سانتی‌متر دوم شد. مقام سوم نیز به یاسمن جمشیدی رسید. این پرنده هیئت دوومیدانی استان البرز کارش را با یک‌ونیم متر به انتها رساند. رکورد ملی جوانان این ماده پانزده سال است که دست‌نخورده است. سپیده توکلی در سال۱۳۸۷ یک‌متر و ۷۳سانتی‌متر پریده بود.

نقره کلهر در ۱۵۰۰متر

در ۱۵۰۰متر، یک دونده اصفهانی به‌نام هانیه جمال‌آبادی با زمان ۵:۱۹.۹۵دقیقه قهرمانی این ماده را به‌دست آورد. یلدا کلهر از تیم خراسان‌رضوی با زمان ۵:۲۰.۳۰دقیقه و مریم بیات از تیم همدان با زمان ۵:۲۴.۵۱دقیقه دوم و سوم شدند. رکورد ملی جوانان در ماده ۱۵۰۰متر دختران را حدیثه رئوف، دونده مشهدی، در اختیار دارد. رئوف در خرداد۱۴۰۱ در گرگان، زمان ۴:۳۴.۶۶دقیقه را به ثبت رسانده بود که حالا حدود یک‌سال قدمت دارد.

نقره از ۸۰۰متر

در ماده ۸۰۰متر، مریم بیات دونده همدانی، با زمان ۲دقیقه و ۲۴ثانیه و ۸۳صدم‌ثانیه قهرمان شد. پس از او مبینا خیاط از خراسان‌رضوی با زمان ۲:۲۷.۹۵دقیقه نایب‌قهرمان شد و آیدا نارویی از سیستان‌وبلوچستان با زمان ۲:۳۰.۲۷دقیقه سوم شد. رکورددار ۸۰۰ متر ایران در رده جوانان تکتم دستاربندان است. دونده مشهدی در اردیبهشت۱۳۹۸ در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر زمان ۲:۱۱.۸۵دقیقه را به ثبت رساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->