مشارکت حداکثری مردم مشهد در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی فرماندار مشهد: تمدید انتخابات از طریق اطلاعیه وزارت کشور اعلام خواهد شد | اعلام تعطیلی مدارس بعد از پایان رای‌گیری + فیلم رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت آمادگی دارد انتخابات بعدی، الکترونیکی برگزار شود مدارس فردا تعطیل می‌شوند؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای نگهبان: تا پیش از پایان مهلت رای‌گیری هیچ‌کس اطلاعی از محتوای صندوق‌ها ندارد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع): حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، اقتدار و امنیت را به دنبال دارد آیت‌الله جنتی در انتخابات شرکت کرد بیش از ۵۵ هزار نفر تا ظهر امروز در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای دادند (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور رأی خود را به صندوق انداخت + ویدئو ترکیه ادعای اسرائیل درباره برداشتن تحریم تجاری را رد کرد حجت‌الاسلام صدیقی: تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت فرماندار مشهد: مشکلات دستگاه‌های احراز هویتی برخی از شعب، لحظه‌ای بوده است | انتخابات بسیار روان، آرام، باشکوه و سالم در حال برگزاری است + فیلم دیدار چهره به چهره زائران و مجاوران حرم رضوی با رئیس قوه قضاییه در نماز جمعه مشهد (۲۱ اردیبهشت) آیت‌الله علم‌الهدی: نامه رهبر معظم انقلاب، مبنای نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکاست | هم‌زبانی دانشجویان آمریکا با ملت ایران قالیباف: رأی و شرکت در انتخابات یک حق قطعی مردم است دیدار رئیس جمهور با آیات عظام قم | توضیحات رئیسی در خصوص اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم «پوتین» نخست‌وزیر جدید روسیه را معرفی کرد درگیری‌های شدید در شمال و جنوب نوار غزه آغاز شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) لیست شعب اخذ رأی در مشهد + آدرس آیت‌الله علم‌الهدی: حضور در مرحله دوم، تکمیل انتخابات است | سرنوشت هیچ‌کس در این کشور جدا از سرنوشت جامعه نیست + فیلم
سرخط خبرها

ناامیدسازی پروژه ناامیدسازی

  • کد خبر: ۱۵۳۸۷۰
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
ناامیدسازی پروژه ناامیدسازی
ناامیدسازی یک هدف دارد و آن گرفتن نیروی محرکه ملت ایران برای فتح قله‌های پیشرفت و پیروزی است.

پروژه ناامیدسازی ملت ایران سال‌هاست که از طرف دشمنان قسم‌خورده‌اش، آغاز شده است. ناامیدسازی یک هدف دارد و آن گرفتن نیروی محرکه ملت ایران برای فتح قله‌های پیشرفت و پیروزی است. ناامیدسازی مردم بهانه می‌خواهد که فراوان است؛ از جنگ و سیل و زلزله گرفته تا مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی. دشمن از هر یک از این‌ها به‌گونه‌ای استفاده می‌کند تا مردم را از نظام اسلامی ناامید کند. این‌روزها که دیگر بهانه‌های کوچک بهتر از بهانه‌های بزرگ به کار دشمن می‌آید.

اما راه‌حل چیست؟ «ناامیدسازیِ پروژه ناامیدسازی»، تنها‌راه‌حل این خدعه نخ‌نمای دشمن است. باید پروژه ناامیدسازی را ناامید کرد. همان‌طور‌که وقتی جوانه‌ای به زردی می‌گراید، باید نور و خاک و آب آن را تقویت کرد تا دوباره جان بگیرد و رشد کند، وقتی بذر ناامیدی در جامعه‌ای پاشیده می‌شود، باید آن جامعه را در برابر این بذر هرز مقاوم کرد و نور و خاک و آبش را تقویت کرد.

ناامیدسازیِ پروژه ناامیدسازی دو رکن دارد. اولین رکن آن مردم هستند. مردم هدف ناامیدسازی هستند، پس برای عقیم‌کردن ناامیدسازی هم باید مردم به میدان بیایند. مردم، چون با هم گفت‌وگو می‌کنند و افکارواحوالشان را با هم تبادل می‌کنند، می‌توانند پروژه ناامیدسازی ملت را شکست دهند. چگونه؟ با قطع زنجیره ناامیدسازی و جایگزین‌کردن روزنه‌های امید ملی در دل یکدیگر، با بازخوانی مسیری که پشت‌سر گذاشته‌اند و آینده‌ای که انتظارشان را می‌کشد. رکن دوم، دولتمردان هستند. این دولتمردان هستند که می‌توانند بذر امید را در جامعه بگسترانند و نور و آب و خاک جوانه امید را در دل‌ها بپرورانند. چگونه؟ با صداقت و مجاهدت و اخلاص و ابتکار.

اگر مردم و مسئولان به وعده‌های الهی امیدوار باشند و زنجیره ناامیدسازی را قطع کنند، خداوند هم به چنین‌جامعه‌ای که از رحمت الهی ناامید نشده است، نظر می‌کند و جوانه امید را به نهال و نهال امید را به درخت تنومندی تبدیل می‌کند و پروژه ناامیدسازی یک ملت شکست می‌خورد. باید این کلام امیر بیان را همواره به خاطر داشت که‌ «قطعا بزرگ‌ترین گناه نزد خداوند، یأس از نفحه الهی و ناامیدی از رحمت اوست» (الکافی، ج ٢، ص۵۴۵‌).

این همان راهبردی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن تصریح کرده‌اند: «سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است... . در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما‌ست».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->