سرخط خبرها

بسکتبالیست‌های خراسانی‌ لیگ‌برتری شدند

  • کد خبر: ۱۵۲۱۷۹
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
بسکتبالیست‌های خراسانی‌ لیگ‌برتری شدند
لیگ دسته‌یک بسکتبال بانوان کشور با عنوان دومی و سومی نمایندگان استان به پایان رسید.

مژده رنگیان - تیم دختران خانه بسکتبال نیشابور در بازی دوم فینال لیگ دسته‌یک بسکتبال بانوان در خانه مقابل حریف اصفهانی دوباره شکست خورد تا قهرمانی از دست دو نماینده خراسان‌رضوی دور بماند. با این حال تیم نیشابور موفق شد سهمیه صعود به لیگ‌برتر را کسب کند. مولتی‌کافه مشهد هم سومی فصل پیش را تکرار کرد.
حدود بیست روز پیش دیدار‌های نیمه‌نهایی برگزار شده بود و تکلیف دو تیم فینالیست مشخص شد. خراسان‌رضوی که امسال دو نماینده در لیگ دسته‌یک داشت، هردو در جمع چهار تیم برتر نهایی بودند، اما از این میان خانه بسکتبال نیشابور راهی فینال شد و مولتی‌کافه راهی بازی رده‌بندی. پارسال نیز همین دو تیم در نیمه‌نهایی حاضر شدند، اما به سومی مشترک رسیدند و هیچ‌کدام لیگ‌برتری نشد KN.
نایب‌قهرمانی با طعم صعود
دو روز پیش اولین بازی فینال لیگ دسته‌اول بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران به سود لئونارد شاهین‌شهر پایان یافت. لئونارد شاهین‌شهر و خانه بسکتبال نیشابور برگزارکننده فینال بودند و لئونارد در بازی اول به برتری ۸۶بر۵۴ دست یافت. بازی در کوارتر اول ۲۴بر۱۱، در کوارتر دوم ۲۰بر۱۵، در کوارتر سوم ۲۱بر۱۲ و در کوارتر چهارم ۲۱بر۱۶ به سود لئونارد شاهین‌شهر تمام شد.
بازی دوم فینال ظهر روز شنبه ششم اسفند در تالار بسکتبال آزادی تهران دنبال شد. در این بازی هم لئونارد شاهین‌شهر با نتیجه ۶۷ بر ۵۵ مقابل خانه بسکتبال نیشابور پیروز شد تا کار به بازی سوم کشیده نشود و اصفهانی‌ها به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند. تیم نیشابور نیز عنوان نایب‌قهرمانی فصل را از آن خود کرد. هردو تیم اول و دوم نیز جواز حضور در سوپرلیگ را به دست آوردند.
تکرار سومی برای مولتی‌کافه.
اما در روز پایانی به‌جز فینال، مسابقه رده‌بندی نیز در آزادی پیگیری شد. این دیدار بین مولتی‌کافه مشهد و صنایع‌دستی راست‌کردار بندرانزلی برگزار شد که تیم مشهد ۸۴ بر ۴۷ و مقتدرانه پیروز شد و عنوان سوم را کسب کرد. مولتی‌کافه پارسال نیز سوم شده بود و امسال این عنوان را تکرار کرد. تیم مولتی‌کافه مشهد پیش از این با ثبت دو شکست از صعود به فینال لیگ‌یک بازمانده بود و خاطره تلخ فصل گذشته برای نماینده مشهد تکرار شد. در نیمه‌نهایی نماینده مشهد به‌صورت رفت‌وبرگشت مقابل تیم قهرمان یعنی لئونارد شاهین‌شهر به میدان رفت و هردو بازی را به حریف واگذار کرد. بازی دوم بسیار نزدیک و از نظر داوری پرچالش بود که در مشهد پس از برگزاری دو وقت اضافه با نتیجه ۸۸بر۹۱ تمام شد. به این صورت تیم مولتی‌کافه مشهد از صعود به فینال بازماند، ولی خانه بسکتبال نیشابور، دیگر نماینده استان، راهی فینال شد.
پایان رقابت سه‌ماهه تیم‌ها
فصل جدید لیگ دسته‌یک بسکتبال در پاییز شروع شد و مانند فصل قبل مولتی‌کافه و نیشابور دو نماینده خراسان‌رضوی بودند که از ابتدای آذر راهی مسابقات شدند. در دور رفت مرحله حذفی، نمایندگان خراسان‌رضوی در گروه‌هایشان به عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی دور رفت دست پیدا کردند. در دور برگشت نیز مولتی‌کافه مشهد و خانه بسکتبال نیشابور صعود کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->