عزای عمومی در لبنان؛ عراق، سوریه، پاکستان و هند چهارشنبه (۲ خرداد ۱۴۰۳) سراسر کشور تعطیل است حضور رئیس‌جمهور پاکستان در مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور ایران پرچم کنسولگری‌های مستقر در مشهد به حالت نیمه افراشته درآمد جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری برگزار شد لغو برگزاری کلیه نمایشگاه‌های مراکز استانی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک دقیقه سکوت شورای امنیت سازمان ملل به احترام شهدای ایران دستور سردار باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور زمان تشییع رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد تعطیلی کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا سه شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس قاضی‌زاه هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود با شهادت سیدابراهیم رئیسی، دوره ریاست‌جمهور بعدی چندساله خواهد بود؟ + ویدئو سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران
سرخط خبرها

ماجرای کیوان صمدی و شکنجه در بازداشتگاهی مخفی چیست؟+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۵۱۶۰۱
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
ماجرای کیوان صمدی و شکنجه در بازداشتگاهی مخفی چیست؟+ جزئیات
در ماه‌های اخیر که جنگ ترکیبی تمام عیاری علیه ایران شکل گرفته و سی‌ان‌ان به یکی از بازو‌های رسانه‌ای دشمن جهت القای اخبار دروغ و کذب درخصوص ایران تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در ماه‌های اخیر که جنگ ترکیبی تمام عیاری علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته، سی‌ان‌ان به یکی از بازو‌های رسانه‌ای دشمن جهت القای اخبار دروغ و کذب درخصوص ایران تبدیل شده است. در این پروژه، سی‌ان‌ان به عنوان یک رسانه انگلیسی زبان به ظاهر معتبر به انتشار گزارش‌های به اصطلاح تحقیقی با موضوع شکنجه در بازداشتگاه‌های ایران می‌پردازد.

نیکا شاکرمی و آرمیتا عباسی دو پرونده ویژه‌ای بوده‌اند که سی‌ان‌ان آن‌ها را سوژه گزارش‌های خود کرده بود. اما از آن جایی که این گزارش‌ها به منابع نانشناخته و غیرمستند استناد می‌کردند و ابهامات جدی در صحت و سقم آن‌ها وجود داشت و به نوعی اعتبار این رسانه را زیر سوال برده بود، سی‌ان‌ان این بار رویه خود را تغییر داده است.

برای نمونه پرونده آرمیتا عباسی که سی‌ان‌ان به نقل از منابع ناشناس مدعی شکنجه وی شده بود با آزادی این فرد و انتشار تصاویر وی به یک رسوایی بزرگ تبدیل شد. رسانه آمریکایی، اما در ادامه این پروژه، سعی کرده به سراغ افرادی با هویت مشخص برود.

اصل گزارش سی‌ان‌ان و ادعا‌های عجیب مطرح شده از شکنجه‌های مخوف که خواننده ایرانی را به یاد دوران ساواک یا سیاهچاله‌های قرون وسطی در اروپا می‌اندازد به زودی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما در گزارش اخیر این رسانه نزدیک به حزب دموکرات حاکم بر آمریکا، تصویر فردی با هویت کیوان صمدی اهل اشنویه نیز منتشر شده است.

این فرد که در حال حاضر در ایران نیست، در مصاحبه با سی‌ان‌ان ادعا‌هایی در رابطه با شکنجه‌های مخوف در بازداشتگاهی مخفی را طرح کرده است. در پی انتشار این گزارش و ادعا‌های مطرح از سوی این فرد، موضوع به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفت.

پیگیری‌ها از مراجع مختلف قضایی در استان آذربایجان غربی و حتی استان‌های همجوار حاکی از آن است که فردی با هویت کیوان صمدی و با مشخصاتی که در خبر سی ان ان ادعا شده، اصلا در حوادث اخیر کشور بازداشت نشده است.

اما این که فردی به نام کیوان صمدی کیست و چرا در حال حاضر سوژه خبرگزاری آمریکایی سی‌ان‌ان شده را باید در پشت پرده پروژه‌های کلان تبلیغاتی این روز‌ها علیه ایران جستجو کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->