امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

داروی جدید آلزایمر، تاییدیه گرفت

  • کد خبر: ۱۴۳۸۶۳
  • ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
داروی جدید آلزایمر، تاییدیه گرفت
سازمان غذا و داروی آمریکا داروی ساخت شرکت‌های «ایزای» و «بیوژن» را که به کُند شدن روند بیماری آلزایمر کمک می‌کند، تایید کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رویترز جمعه شب نوشت که این دارو با نام تجاری Leqembi به بازار می‌آید و هدف از تجویز آن کاهش روند بیماری آلزایمر است.

سازمان غذا و داروی آمریکا تجویز این دارو را بویژه برای بیمارانی که در مراحل اولیه آلزایمر هستند، مجاز کرد.

پیشتر تلاش شرکت‌های دیگر برای تولید دارویی در این زمینه با شکست مواجه شده بود. موفقیت شرکت ژاپنی ایزای و کمپانی بیوژن آمریکا یک دستاورد ویژه در زمینه کمک به بیماران آلزایمری به شمار می‌آید.

دکتر «جوی اشنایدر» استاد عصب‌شناسی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس گفت: این دارو موجب درمان نمی‌شود و روند وخامت حال بیمار را متوقف نمی‌کند. اما روند پیشرفت بیماری آلزایمر را به میزان قابل توجهی کُند می‌کند.

وی افزود: به همین دلیل، بعضی بیماران می‌تواند ۶ ماه یا یک سال بیشتر زنده بمانند.

به نوشته آسوشیتدپرس، حدود ۶ میلیون نفر در آمریکا و سایر نقاط دنیا به آلزایمر مبتلا هستند. این بیماری بتدریج بخش‌های مختلف مغز را که مربوط به حافظه، استدلال، ارتباطات و کارهای روزانه هستند، مورد حمله قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->