اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا
سرخط خبرها

آیا غذاهای شور باعث افزایش استرس می‌شوند؟

  • کد خبر: ۱۳۵۲۷۸
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
آیا غذاهای شور باعث افزایش استرس می‌شوند؟
مصرف بیش از حد نمک و مواد غذایی شور سطح استرس را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی نمک می‌تواند به افزایش سطح استرس کمک کند.

محققان با مطالعه روی موش‌ها دریافتند رژیم غذایی پر نمک سطح هورمون استرس را تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد. آنان امیدوارند این یافته­‌ها بازنگری در سیاست‌های بهداشت عمومی در مورد مصرف نمک را به همراه داشته باشد تا تولید کنندگان میزان نمک مورد استفاده در مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهند.

میزان نمک توصیه شده برای بزرگسالان کمتر از شش گرم در روز است، اما اکثر افراد به طور منظم روانه حدود ۹ گرم نمک می‌خورند. مصرف این میزان نمک می‌تواند به افزایش فشار خون کمک کند که خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دمانس عروقی را به همراه دارد.

در حالی که اثرات نمک بر قلب و سیستم گردش خون به خوبی ثابت شده، اطلاعات کمی در مورد تاثیر رژیم غذایی پر نمک بر رفتار افراد وجود دارد.

گروهی از محققان دانشگاه ادینبرو (Edinburgh) بررسی‌هایی روی تعدادی موش که به طور معمول رژیم غذایی کم نمکی داشتند، انجام دادند و مواد غذایی پرنمک در اختیار آن‌ها قرار دادند.

متخصصان دریافتند که نه تنها سطح هورمون استرس این موش‌ها در حالت استراحت افزایش پیدا کرده، بلکه واکنش هورمونی موش‌ها به استرس محیطی دو برابر موش‌هایی است که رژیم غذایی معمولی داشتند.

کارشناسان اظهار داشتند مطالعات بیشتری در حال انجام است تا مشخص شود آیا مصرف زیاد نمک منجر به تغییرات رفتاری دیگری مانند اضطراب و پرخاشگری می‌شود یا خیر.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->