سرخط خبرها
پایان هفته دوم لیگ سری A دسته‌یک والیبال بانوان کشور پس از ۲۴بازی

سقوط چندپله‌ای ۳ نماینده والیبال بانوان استان در جدول

  • کد خبر: ۱۳۲۲۱۵
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
سقوط چندپله‌ای ۳ نماینده والیبال بانوان استان در جدول

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در هفته دوم لیگ دسته‌یک زنان ایران بعد از برگزاری ۲۴رقابت، ثمین خراسان‌رضوی صدر جدول را به سپاهان داد و یک‌پله سقوط کرد و دوم شد. بااین‌حال، هنوز سه نماینده استان در جمع هشت تیم اول جدول شانزده‌تیمی لیگ قرار دارند و هنوز سه هفته دیگر برای صعود از مرحله مقدماتی پیش‌روی تیم‌ها باقی مانده است.

سری A لیگ دسته‌یک زنان کشور در سال ۱۴۰۱ با حضور شانزده تیم از ۱۸ مهرماه آغاز شده و با گذشت دو هفته از این رقابت‌ها هر تیم شش بازی تا‌به‌حال پشت‌سر گذاشته است. سورن مشهد، آرمان‌سازه مشهد و ثمین تربت‌حیدریه تیم‌های خراسانی این دوره هستند که در هفته اول دو تیم مشهدی هم‌گروه بودند که ثمین تربت‌حیدریه با سه پیروزی و فقط یک دست شکست، با ۹امتیاز بالاتر از تیم‌های دیگر در رده اول جای گرفت. بعد از آن نصر امید با هشت امتیاز دوم شد. آرمان‌سازه مشهد نیز با همین امتیاز در رده سوم قرار گرفت. فولاد سپاهان با هفت امتیاز چهارم شد و سورن مشهد با شش امتیاز در جایگاه پنجمی قرار گرفت.

ثبت اولین شکست برای ثمین

هفته دوم مسابقات مرحله مقدماتی بعد از دو هفته استراحت در هفته اول آبان‌ماه پیگیری شد. در هفته دوم گروه‌بندی‌ها تغییر کرد و این‌بار سورن مشهد و ثمین تربت‌حیدریه در گروه دوم جای گرفتند. ثمین میزبان هفته دوم گروه خود در تربت‌حیدریه بود. در روز اول سورن با دریانوردان فرح‌آباد دیدار کرد که این دیدار ۳بر ۱ به‌سود دریانوردان تمام شد. ثمین نیز با فدک قم دیدار کرد و ۳ بر ۰ پیروز شد. در بازی دوم سورن نیز ۳بر ۰ فدک قم را شکست داد و ثمین هم ۳بر ۱ از دریانوردان شکست خورد و اولین باخت برای صدرنشین مسابقات ثبت شد.

درنهایت در روز سوم شهرآورد خراسانی‌ها با حضور سورن و ثمین برگزار شد که ثمین ۳بر ۰ و مقتدرانه پیروزی این بازی بود. در گروه G، آرمان‌سازه در مشهد میزبان نصر امید، گل و زرین‌اسکان میاندوآب بود. آرمان‌سازه بازی اول خود را ۳بر۲ مقابل نصر امید پیروز شد. در بازی دوم ۳بر ۰ مغلوب گل شد و بازی آخرش را هم ۳ بر ۱ به زرین‌اسکان میاندوآب واگذار کرد.

تغییر جایگاه خراسانی‌ها در جدول

رقابت تیم‌ها در هفته دوم بسیار نزدیک بود، به‌گونه‌ای که هیچ‌تیم بدون شکست یا برد در جدول مسابقات وجود ندارد. با نتایجی که در هفته دوم لیگ رقم خورد، فولاد مبارکه سپاهان با پنج پیروزی و شانزده امتیاز به صدر جدول رسید و جای ثمین خراسان‌رضوی را گرفت. ثمین، اما با پنج برد و پانزده امتیاز در رده دوم قرار گرفت. نصر امید نیز با همین امتیاز سوم شد. آرمان‌سازه مشهد با پنج برد و سیزده امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت. سورن پیشگام مشهد، اما پله‌های بیشتری سقوط کرد و با سه برد و ۹امتیاز در رده هشتم ایستاده است.

هفته سوم؛ بازی خارج از خانه

دیدار‌های هفته سوم سری A لیگ دسته‌یک زنان نیز از ۲۴ تا ۲۶ آبان به‌میزبانی چادرملو اردکان، فولادمبارکه سپاهان، منافی آذربایجان‌شرقی و الماس‌جم بوشهر برگزار خواهد شد. در هفته سوم آرمان‌سازه و ثمین در گروه دو و به‌میزبانی اصفهان هم‌گروه هستند. در روز اول خراسانی‌ها به‌مصاف هم می‌روند و سپس مقابل فولاد هرمزگان و فولاد سپاهان بازی خواهند کرد. سورن هم باید راهی آذربایجان‌شرقی شود تا با تیم‌های گل، منافی و آذرخش رامسر دیدار کند.

رقابت به‌سبک لیگ‌ملت‌ها

مسابقات امسال به‌مدت پنج هفته به‌صورت فرمول لیگ‌ملت‌ها پیگیری می‌شود. هر تیمی در مرحله نخست با همه تیم‌ها دیدار خواهد کرد. هر تیم در مرحله مقدماتی پانزده مسابقه خواهد داشت و نتایج نیز در یک جدول محاسبه خواهد شد. به‌این‌ترتیب هر سه نماینده استان در مجموع باید ۴۵بازی در طول فصل پاییز پشت‌سر بگذارند. در پایان مرحله مقدماتی شش تیم اول جدول راهی مرحله نهایی مسابقات خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->