اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا
سرخط خبرها

اسکن مغزی در دوران کودکی مانع از افسردگی نوجوانی

  • کد خبر: ۱۳۰۵۸
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
پیش بینی مشکلات بهداشت روان کودکان تا زمانی که باعث بروز مشکل نشده باشد، دشوار است، اما در حال حاضر محققان روشی برای استفاده از اسکن مغزی پیدا کردند که کودکان در معرض خطر افسردگی، اضطراب و مشکلات روانی را شناسایی می‌کند.
به گزارش شهرآرنیوز؛ محقق اصلی این تحقیق، سوزان ویتفیلد گابریلی، استاد روانشناسی و مدیر مرکز تصویربرداری زیست پزشکی دانشگاه شمال شرقی در بوستون، گفت: "در حال حاضر، با اضطراب و افسردگی در نوجوانان روبرو هستیم، به همین دلیل نشانگر‌های اولیه در پیش‌بینی اضطراب و افسردگی را جستجو کردیم. "

در نمونه کوچکی کمتر از ۱۰۰ کودک که نگرانی‌های بهداشت روان شناخته شده‌ای نداشتند، مشخص شد که اتصالات در مناطق خاصی از مغز که درسن هفت سالگی مشاهده می‌شود به پیش بینی نگرانی‌های سلامت روان که چهار سال بعد ایجاد می‌شود، کمک می‌کند.

ویتفیلد گابریلی گفت: "این مطالعه می‌تواند پیامد‌های بالینی خوبی داشته باشد. شناسایی این نشانگر‌های زیستی در سنین جوانی می‌تواند با مداخلات اولیه مانند ورزش، ذهن آگاهی، درمان شناختی رفتاری کاهش یابد و حتی ممکن است از پیشرفت بیماری روانی پیشگیری کند. "

وی خاطرنشان کرد: این نتایج حاصل یک تحقیق اولیه است و در حال حاضر اسکن‌ها ابزاری برای غربالگری نیستند.

ویتفیلد گابریلی گفت: "اگرچه من فکر می‌کنم که تصویربرداری عصبی ممکن است در آینده به یک ابزار غربالگری مفید تبدیل شود، اما هنوز با این مورد فاصله داریم. "

دکتر ویکتور فروناری، نایب رئیس روانپزشکی کودک و نوجوان در بیمارستان زوکر هیل ساید نیویورک، گفت:" ممکن است تجسم و سنجش آسیب پذیری‌های سلامت روان قبل از ایجاد علائم امکانپذیر باشد و شناسایی نشانگر‌های زیستی برای اختلالات روانپزشکی روشی امیدوار کننده است. "

این مطالعه شامل ۹۴ کودک (۵۳ پسر و ۴۱ دختر) در سن ۷ سالگی بود و ۷۷ نفر مشکلی نداشتند و ۱۷ نفر در معرض خطر بودند.

همه بچه‌ها اسکن MRI عملکردی داشتند. طبق گزارش انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی، این نوع اسکن با اندازه گیری تغییرات در جریان خون، جزئیات بیشتری در مورد اتفاقات موجود در مغز را نشان می‌دهد.

محققان دریافتند، الگوی مشخصی از اتصالات در یک منطقه از مغز در سن هفت‌سالگی می‌تواند پیش‌بینی کند که ممکن است در سن ۱۱ سالگی دچار افسردگی و اضطراب شویم. آنان همچنین دریافتند که ارتباطات ضعیف‌تر در این منطقه از مغز پیش‌بینی می‌کند که ممکن است در سن ۱۱ سالگی کمتر در معرض این مشکلات قرار بگیریم.

ویتفیلد گابریلی امیدوار است در مرحله بعدی به بررسی اسکن مغز در نوزادان بپردازد تا مشخص شود آیا این نگرانی‌های مربوط به سلامت روان حتی در اوایل زندگی قابل شناسایی است یا خیر.

ویتفیلد گابریلی گفت:" خبر خوب این است که مداخلات رفتاری عوارض جانبی ندارند. "

نتایج این تحقیق در روانپزشکی JAMA منتشرشده است.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->