اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا
سرخط خبرها

۲۳۳۵ شکایت از ثبت‌نام مدارس در مشهد طی ۵ ماه ابتدایی ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۲۴۵۴۰
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
  • ۱
۲۳۳۵ شکایت از ثبت‌نام مدارس در مشهد طی ۵ ماه ابتدایی ۱۴۰۱
هرسال حوالی مهر و در آستانه بازگشایی مدارس، پرونده مشکلات این حوزه روی میز می‌آید و یکی از آن‌ها موضوع تخلف در ثبت‌نام است و سهم زیادی از شکایت‌ها را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ تخلفات مدارس در حوزه‌های گوناگونی مانند دریافت وجه و محدوده‌بندی است و بر اساس آماری که رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی به شهرآرا اعلام کرده است، «درمجموع شکایت‌های مربوط به ثبت‌نام در استان ۶ هزارو ۲۰ مورد و در مشهد ۲ هزارو ۳۳۵ مورد در پنج ماه ابتدایی امسال ثبت شده است.»

محمد شم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، بیشتر شکایات را در حوزه ثبت‌نام دانست و افزود: آمار شکایات کلی که شامل همه موضوع‌ها غیر از ثبت‌نام مدارس است، از فروردین تا مرداد امسال، در استان ۲ هزارو ۶۱۵ مورد و در مشهد ۹۳۸ مورد شکایت بوده است. البته اکنون موضوع شکایت همکاران فرهنگی در واکنش به نتیجه نقل‌وانتقالات آن‌ها نیز مطرح است.

برخورد ۱۹ مدیر متخلف

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: کارشناسان بازرسی تاکنون ۱۱۳ بازدید در استان انجام داده‌اند که البته ۸۰ تا ۸۵ درصد آن مربوط به مشهد است. ۱۱ مورد از آن‌ها بازرسی دوباره لازم داشته‌اند. زیرا بازرسی اولیه کفایت نکرده است. در پی این بازدید‌ها ۱۹ مدیر متخلف شناسایی شده و برخورد قانونی لازم با آن‌ها صورت گرفته است. برای ۲۰ مورد اقدامی انجام نداده‌ایم. زیرا مشکلی نداشتند و با ۸۰ مدرسه نامه‌نگاری کرده‌ایم.

شم‌آبادی بیان کرد: مجموع ثبت‌نام پارسال یک‌میلیون‌و ۴۵۵ هزارو ۸۳۱ نفر بوده است. این رقم امسال تاکنون یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۹۲ نفر و به این معناست که ۹۵ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، اما شمار دانش‌آموزان ثبت‌نام‌کرده افزایش می‌یابد و طبق پیش‌بینی بخش آمار و فناوری آموزش‌وپرورش، افزایش ۳ درصدی دانش‌آموزان را در استان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که دانش‌آموزی پرونده به دست باشد، باید مدارس روند ثبت‌نام را انجام دهند، اضافه کرد: برخی دانش‌آموزان که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند، در شهریور امتحان داشته‌اند و بقیه دانش‌آموزان نیز اتباع هستند. البته خانواده برخی دانش‌آموزان نیز خانه‌شان را جابه‌جا کرده‌اند و برای ثبت‌نام به مدارسی مراجعه کرده‌اند و دچار مشکل شده‌اند، اما این مشکلات تا ۲۰ شهریور حل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فضل احمد بلوچ
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
0
0
سلام من میخاستم پسرم رابه مدرسه ثبت نام کنم باوجودکه مدارک هم دارم گفتندنمیشه نمیدونم چرا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->