نرخ رشد نقدینگی رو به کاهش گذاشته شد بخش‌نامه جدید وزارت کار درباره امکان شکایت قانونی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) آغاز فروش ثبت نام ۲ حلقه لاستیک دولتی به صورت آنلاین و تحویل درب منزل + جزئیات حداقل هزینه ساخت هر متر مسکن چقدر می‌شود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا در بازار جهانی امروز افزایش یافت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها چرا نشست شورای عالی کار برگزار نمی‌شود؟ خبر جدید از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ۳۱ خرداد زمان قطعی پایان تولید پژو پارس ایران خودرو | کدام خودرو جایگزین پارس می‌شود؟ ویدئو| رویداد «بودجه؛ ابرچالش حکمرانی» در مشهد برگزار شد پلمب ۴ سالن زیبایی در مشهد به دلیل گران‌فروشی (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) فهرست کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش‌افزوده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + فهرست تغییرات اقلیمی مهم‌ترین تهدید برای محصول زعفران است قفل واگذاری زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی، در دولت سیزدهم شکسته شد طلا و سکه در بازار مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات استان در دولت سیزدهم هستیم نرخ طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تمدید شد + جزئیات نرخ اجاره‌بها در منطقه فرامرز عباسی مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای متقاضیان وام قرض‌الحسنه + جزئیات سرنوشت تعطیلی شنبه‌ها چه شد؟ + فیلم ایران در تولید گندم به پایداری رسید «اعتبار مالیاتی» ابتکار دولت برای حمایت از شرکت‌های  دانش بنیان‌ بازگشت طلافروش‌های مشهدی به بازار | پلمب‌ها باز شد
سرخط خبرها

طعنه رئیس استاندارد به مردم / مردم برای خرید همین خودروها صف می‌کشند

  • کد خبر: ۱۱۹۳۸
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
طعنه رئیس استاندارد به مردم / مردم برای خرید همین خودروها صف می‌کشند
اگر تعرفه بالای واردات خودرو حذف شود آیا باز هم مردم برای خرید خودرو‌های گران‌قیمت داخلی صف می‌کشند و آیا تولیدات داخل توان رقابت‌پذیری را خواهند داشت؟
به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس سازمان استاندارد اخیراً در واکنش به انتقادات مطرح در مورد کیفیت پایین خودرو‌های داخلی با بیان اینکه برای خرید خودروی با کیفیت باید پول بیشتری پرداخت شود، به طعنه گفت که مردم برای خرید همین خودرو‌ها هم صف می‌کشند!

نیره پیروزبخت در شرایطی این موضوع را مطرح کرد که اصولاً نباید صف کشیدن مردم برای خرید خودرو را دلیلی برای رضایت‌مندی آن‌ها دانست بلکه عواملی مانند قدرت کم خرید مردم به ویژه در مقایسه با مسئولان دانست که چاره‌ای جز خرید خودرو‌های داخلی را ندارند. در عین حال، جولان دلالان در بازار خودرو و عدم دسترسی مردم به خرید خودرو با قیمت‌های مصوب و همچنین حجم بالای نقدینگی و نبود محلی امن برای سرمایه‌گذاری در جهت حفظ ارزش سرمایه جامعه از دیگر عوامل این مسئله است، هرچند برای اثبات این مسئله باید دید در شرایطی که تعرفه بالای واردات خودرو حذف شود آیا باز هم مردم برای خرید خودرو‌های گران‌قیمت داخلی صف می‌کشند و آیا تولیدات داخل توان رقابت‌پذیری با خودرو‌های وارداتی را خواهند داشت؟

پیروزبخت در این مورد معتقد است سال‌ها صنعت خودروسازی ایران شاکله دولتی داشته و خیلی به فکر پیشرفت نبوده است به طوری که تا اوایل سال ۸۰ به دنبال اجرای استاندارد‌ها نبودند، فقط تولید می‌کردند و مردم هم می‌خریدند. البته در آن زمان هنوز این خودرو‌ها قدیمی نشده بودند و حتی پیکان هم تولید می‌شد.

وی ادامه می‌دهد: این حق را به مردم ایران می‌دهیم که وقتی خودشان را با کشور‌های دیگر مقایسه می‌کنند، نیاز‌هایی را در رابطه با خودرو احساس کنند. به همین دلیل سازمان استاندارد سالهاست در این مورد فعال است هرچند مقاومت‌هایی نیز در این خصوص اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان استاندارد می‌گوید: مقرراتی که برای صنعت خودرو تدوین کردیم تا سال ۹۶ حدود ۵۵ درصد استاندارد روز اروپا را در برگرفت که اغلب خودرو‌های تولیدی در کشور پاسخگوی این استاندارد‌ها بود، اما برای جلب رضایت مردم این استاندارد‌ها به ۶۳ مورد و در سال ۹۷ به ۸۵ مورد رسید. در حال حاضر برخی خودرو‌هایی که در ایران تولید می‌شوند نمی‌توانند استاندار‌های ۸۵ گانه را پاس کنند.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->