پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار دامپزشکی خراسان رضوی به دامداران و آبزی پروران جهت پیشگیری از خسارت‌های سیل

  • کد خبر: ۱۱۹۲۴۷
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
هشدار دامپزشکی خراسان رضوی به دامداران و آبزی پروران جهت پیشگیری از خسارت‌های سیل
با توجه به وقوع سیلاب در برخی از استان ها و پیش بینی بارش شدید باران در استان و احتمال وقوع سیل، ضروری است دامداران توصیه ها و هشدارهای بهداشتی دامپزشکی را جهت مصون ماندن سرمایه دامی خود اجرایی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به مخاطرات سیل، ضروری است تا دامداران نسبت به ذخیره علوفه به میزان کافی در دامداری‌ها و عدم نگهداری علوفه در قسمت هایی از دامداری که احتمال نفوذ آب دارد اقدام کنند.

دکتر محمدرضا بهروزیان، ایجاد راه آب در اطراف دامداری به منظور دفع آب باران و جلوگیری از ورود آب به واحد دامداری، شناسایی واحدهای دامداری غیرفعال در مناطق امن تر جهت تخلیه اضطراری و انتقال دام در واحدهای سیل زده در صورت لزوم و اطلاع رسانی سریع به اکیپ های دامپزشکی از میزان دقیق تلفات دامی و کمک و همکاری جدی در دفن بهداشتی تلفات دامی و خودداری از رهاسازی تلفات در محیط را از دیگر نکات مهم دانست.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماریهای دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ های مبارزه با بیماریهای دامی دامپزشکی جهت مایه کوبی دامها علیه بیماریهای مختلف ضروری است.

وی، پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه دامداری پس از فروکش کردن سیل، سمپاشی جایگاه و بدن دامها در مقابله با انگل های خارجی پس از خاتمه رخداد سیل و همکاری در اعمال مقررات قرنطینه ای وضع شده توسط دامپزشکی منطقه را از دیگر نکات بسیار مهم خواند.

بهروزیان در پایان، پیگیری از طریق مقامات مسئول جهت تامین آب سالم و مناسب برای دامها را نیز توصیه نمود.

اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی به آبزی پروان هشدار جدی داد

همچنین اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی به آبزی پروان هشدار جدی داد. رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به شرایط اخیر و وقوع سیلاب‌های مهیب در برخی استان‌ها توصیه‌ها و هشدار‌هایی را در این خصوص خظاب به پرورش دهندگان ماهی در اقصی نقاط استان اعلام داشت.

دکتر محسن نژاد در این باره گفت: اولین توصیه اکید این است که آبزی پروران، توجه به ساخت وساز ابنیه در مناطق پرخطر را داشته باشند و از هرگونه ایجاد استخردر این مراکز پرهیز کنند و دوم اینکه، لایروبی به موقع مسیر رودخانه‌ها با کمک ادارات مسئول ذیربط در اینخصوص در دستور کار قرار گیرد.

دکتر نژاد، قطع غذا دهی در هنگام مواجهه با وضعیت نامتعادل اب از نظر شفافیت و گل آلودگی واستفاده از حداکثر توان اسپلاش‌ها وهواده‌ها در مزارع و نیز استفاده از نمک به منظور کاهش استرس را خواستار شد.

وی، استفاده از ترکیبات بهبود دهنده کیفیت آب نظیر زئولیت و نیز بهره گیری از ترکیبات محرک سیستم ایمنی نظیر ویتامی C و همچنین جمع آوری ودفن بهداشتی تلفات وضدعفونی وشستشوی کانال‌ها بلافاصله پس از قطع بارندگی وفروکش سیلاب را از دیگر موارد ضروری دانست.

او در پایان استفاده از مکانیسم بیمه، جهت جبران بخشی از خسارات وارده به مزرعه با انعقاد قرارداد با شرکت‌ها وکارگزاری‌های طرف قرارداد با بانک کشاورزی را خواستار شد.

یادآور می‌گردد در استان خراسان رضوی، ۳۵۱ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۸۴۵۸ تن و ۱۱۸۶ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی به ظرفیت تولید سالانه ۲۵۴۰ تن در حال فعالیت هستند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->