واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

۴ تغییر قطعی کنکور ۱۴۰۲ از زبان رئیس سازمان سنجش

  • کد خبر: ۱۱۷۵۴۹
  • ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
  • ۱
۴ تغییر قطعی کنکور ۱۴۰۲ از زبان رئیس سازمان سنجش
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: چهار تغییر مهم شامل «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر عبدالرسول پورعباس افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که مصوبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اصلاحات کنکور ۱۴۰۲ را اجرا می کند.

وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قانون است و طبق تاریخ تصویب نیز ما به عنوان مجری برگزاری کنکور، موظف هستیم آن را اجرا کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در سازمان سنجش در حال نگارش آئین نامه اجرایی کنکور ۱۴۰۲ هستیم و پس از تدوین به شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارائه می شود و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش اطلاع رسانی می شود.

وی یادآور شد: کلیات تغییرات کنکور ۱۴۰۲ پیش از این هم به اطلاع داوطلبان رسیده است و چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

پورعباس اظهار داشت: آئین نامه اجرایی پس از نهایی شدن و تصویب در مراجع ذیربط هر چه زودتر به اطلاع داوطلبان می رسد و تلاش می کنیم در مدت کوتاهی آن را به تصویب نهایی برسانیم.

وی با اشاره به چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۲ گفت: «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

وی افزود: با حذف زیرگروه ها یک نمره کلی برای داوطلب در نظر گرفته می شود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
سلام. خسته نباشید
راجع به کنکور زبان چطور؟ یعنی تو کنکور زبان هم عمومی ها حذف میشوند؟! (یعنی فقط زبان تخصصی تو کنکورش هست؟!)
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->