تخریب برخی از جاده‌های روستاهای سرخس در پی بارش باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: وضعیت اکثر نقاط شهر عادی است | رفع آب گرفتگی میدان انقلاب تا فردا طول می‌کشد ۲۵۰ تماس مرتبط با سیل و بارندگی با آتش‌نشانی مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی قطار شهری مشهد تا ساعت ۲۴ تمدید شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرهنگ‌سازی ماندگار در نسل آینده، با توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران شهرداری مشهد تسویه شد بارش شدید باران محور فریمان _ مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وقوع سیل و آب‌گرفتگی در اکثر مسیر‌های ورودی و خروجی مشهد | تمام محور‌های استان به غیر از مشهد باز است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار طرقبه شاندیز: سیلاب مناطق ییلاقی را فراگرفته است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارندگی‌های مشهد ۲.۵ برابر درمقایسه‌با سال پیش افزایش یافته است ویدئو | بسته شدن جاده فریمان-مشهد بر اثر وقوع سیل (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت معابر شهر مشهد بعد از بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند بارش ۳۸ میلیمتری باران در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جریان برق در مشهد پایدار است و هیچ گونه قطعی برق نداریم (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مردم از تردد در شهر پرهیز کنند + فیلم شهردار طرقبه: مردم از حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد| مردم توصیه‌های صادر شده را جدی بگیرند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تردد عادی و بدون وقفه خطوط مترو مشهد بعد از بارش شدید باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبگرفتگی شدید در بلوار نماز و سیدی | گرفتار شدن چند دستگاه خودرو در آبگرفتگی میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فراهم‌سازی بیش از ۵۳۰ نقطه در مشهد برای شارژ من‌کارت

  • کد خبر: ۱۱۵۶۶۴
  • ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
فراهم‌سازی بیش از ۵۳۰ نقطه در مشهد برای شارژ من‌کارت
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در پی اتفاقی که در تهران رخ داد در یک برهه زمانی شبکه بانکی به مشکلاتی برخورد و به دلیل قرار گرفتن سوئیچ اتصال به شبکه بانکی در تهران مشکلاتی برای ما ایجاد شد که به سرعت درصدد حل آن برآمدیم.

به گزارش شهرآرانیوز، «مهدی بدیع‌فرخد» با بیان این خبر اظهار کرد: همچنین به‌روز رسانی‌هایی برای عوامل فروش ارسال شد که ممکن است برخی دستگاه‌ها همچنان آن را دریافت نکرده باشند یا دستگاه دچار مشکل سخت‌افزاری باشد که موارد شناسایی و دائما تعداد آن کاهش یافته است و به حداقل ممکن رسیده است.
 درحال حاضر من‌کارت با قیمت ۱۵ هزار تومان در سطح شهر توزیع می‌شود، اما قیمت تمام شده آن برای ما بسیار بالاتر است، طبق آخرین قرارداد تامین فقط کارت خام بیش از ۳۲ هزار تومان هزینه دارد که در حال حاضر این مبلغ به ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان رسیده است و این قیمت فارغ از هزینه‌های فرایند صدور، قالب‌بندی، چاپ، توزیع و حقوق باجه‌داران است.

وی افزود: شهرداری مشهد به جهت اینکه کارت با قیمت مناسبی به دست مردم برسد، یارانه قابل توجهی را به من‌کارت اختصاص می‌دهد، درحال حاضر تقاضای فوق العاده بالایی برای خرید من‌کارت در سطح شهر وجود دارد که براساس آنالیز‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که تعداد زیادی از این من‌کارت‌ها توسط زائران خریداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: درحال برنامه‌ریزی برای توزیع کارت‌هایی با سفر محدود هستیم تا شهروندان از زائر کارت استفاده کنند و تاحدودی این یارانه توجیه‌پذیرتر شود، سیاست‌گذاری ما در پرداخت‌های خرد شهری این است که از سمت کارت شهروندای و من‌کارت به سمت تکنولوژی استفاده از کیف پول الکترونیک و QR code حرکت کنیم که زیرساخت‌های مورد نیاز آن تامین شده و شهروندان می‌توانند در قطارشهری و تاکسی از این روش پرداخت استفاده کنند همچنین این طرح به اتوبوس‌ها نیز تعمیم داده شده و چهارخط اتوبوس به این زیرساخت مجهز شده‌اند که خوشبختانه مورد رضایت مردم بوده و درصدد تسری آن به سایر خطوط هستیم.

وی در خصوص عوامل شارژ من‌کارت اضافه کرد: چهار مدل برای شارژ من‌کارت وجود دارد که شامل باجه‌های شارژ، دستگاه‌های خودکار شارژ، عوامل شارژ و استفاده از اپلیکیشن پی‌پاد برای گوشی‌های دارای قابلیت NFC است، آدرس این مکان‌ها که شامل ۵۳۰ نقطه در شهر است، در پرتال fava.mashhad.ir وجود دارد. در دستگاه‌های خودکار شارژ گا‌ها با سرقت و آسیب عمدی مواجه هستیم که باتوجه به تمهیدات به محض اطلاع برای جایگزینی آن اقدام می‌کنیم که هزینه زیادی را بر دوش شهرداری گذاشته است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در خصوص رفع مشکل دستگاه‌های شارژ من‌کارت تصریح کرد: در پی اتفاقی که در تهران رخ داد در یک برهه زمانی شبکه بانکی به مشکلاتی برخورد و به دلیل قرار گرفتن سوئیچ اتصال به شبکه بانکی در تهران مشکلاتی برای ما ایجاد شد که به سرعت درصدد حل آن شدیم. همچنین به‌روز رسانی‌های لازم برای عوامل فروش ارسال شد که ممکن است برخی دستگاه‌ها همچنان آن را دریافت نکرده باشند یا دستگاه دچار مشکل سخت‌افزاری باشد که موارد شناسایی و دائما تعداد آن کاهش یافته است و به حداقل ممکن رسیده است.

بدیع‌فرخد گفت: در ایستگاه‌های قطار شهری نیز روش‌های جایگزین نظیر بلیط تک سفره کاغذی پیش‌بینی و از طریق دستگاه‌های خودکار در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->