رنج مردم غزه به روایت پزشک آمریکایی فراخوان سازمان وظیفه عمومی برای سربازان پایه خدمتی خرداد ۱۴۰۳ سخنگوی کرملین: مقدمات سفر پوتین به کره شمالی در جریان است بهادری جهرمی: دولت سیزدهم خود را مقید به رعایت و اجرای قانون اساسی و قوانین می‌داند آغاز محدودیت‌های ترافیکی میلاد امام‌رضا(ع) از ساعت ۱۴ امروز در مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار سلامی: امروز در برجسته‌ترین فراز تاریخ ایران قرار داریم رئیسی از پروژه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی «ارس» به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب بازدید کرد وکیل‌مدافع تتلو از محکومیت او خبر داد ویدئو | تسلیت رئیس مجلس به بازماندگان سیل خراسان رضوی رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتقاد واشنگتن پست از دولت آمریکا در رابطه با عدم شفافیت وضعیت پناهندگان افغانستانی

  • کد خبر: ۱۱۰۸۰۴
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
انتقاد واشنگتن پست از دولت آمریکا در رابطه با عدم شفافیت وضعیت پناهندگان افغانستانی
روزنامه واشنگتن پست می‌گوید که حکومت آمريکا ویزه اقامت پناهندگان افغانستانی را برای ۱۸ ماه دیگر تمدید کرده است اما وضعیت آنان پس از انقضای این ویزه مشخص نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشته است که حکومت و کنگره آمریکا تاکنون راهی را برای اقامت همکاران آمريکا در این کشور باز نکرده‌اند.

سردبیران روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای وضعیت مبهم پناهندگان افغانستانی در آمريکا را شرمساری ملی توصیف کرده‌اند.

این روزنامه در ادامه افزوده است که حکومت و کنگره آمریکا تا هنوز راهی را برای اقامت همکاران آمريکا در این کشور باز نکرده‌اند.

واشنگتن پست از کنگره آمریکا خواست که با تصویب یک قانون جدید به این افراد اجازه دهد که پس از یکسال اقامت در آمريکا برای دریافت اقامت دایم درخواست بدهند.

این روزنامه می‌گوید که این امتیاز قبلا به پناهندگان ویتنامی، کوبایی و عراقی داده شده بود.

به گفته آنان، فعلا مخالفت شماری از جمهوری خواهان به بهانه مسائل امنیتی، مانع از اقدامات کنگره در حمایت از این پناهندگان شده است.

این روزنامه می‌افزاید که "وضعیت مبهم حقوقی پناهندگان افغانستانی بی‌حرمتی به فداکاری ده‌ها هزار کسانی است که در کنار آمريکا، چه در میدان جنگ و چه در عرصه سیاست و اجتماع، ایستادند."

به گفته واشنگتن پست، رد پناهندگی و اخراج این پناهندگان از خاک آمريکا غیرقابل تصور است و از قانون‌گذاران خواسته است که برای روشن کردن وضعیت آنان اقدام فوری کنند.

این روزنامه از حکومت آمريکا می‌خواهد که به درخواست پناهندگی دیگر همکاران افغانستانی نیروهای آمريکايی و حامیان دموکراسی و حقوق بشر در افغانستان رسیدگی کند که پس از بازگشت طالبان مجبور به فرار به پاکستان و ترکیه شده اند.

این در حالی است که حکومت بایدن پیش از این اعلام کرده است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان ۷۶هزار افغانستانی را به آمریکا انتقال داده است.

گفته می‌شود، بیش از نیمی از این افراد واجد شرایط ویزه مخصوص مهاجرت به آمریکا بودند. اما ۳۶ هزار و ۴۳۳ نفر براساس دلایل انسان دوستانه با اقامت موقت در این کشور زندگی می‌کنند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->