چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد ۱۱برابری کاربران آنلاین تفکیک زباله سازمان مدیریت پسماند طی ۶ ماه

  • کد خبر: ۱۰۴۰۸۳
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
رشد ۱۱برابری کاربران آنلاین تفکیک زباله سازمان مدیریت پسماند طی ۶ ماه
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه کاربران آنلاین تفکیک زباله در ۶ ماه ۱۱برابر رشد داشته است گفت: ما از فعالیت شرکت‌های جدید برای جمع‌آوری زباله خشک استقبال می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل کریمیان در این باره اظهار کرد: روزانه از طریق روش‌های قدیم جمع‌آوری پسماند از درب منازل، ادارات، اصناف، ایستگاه‌های مبادله پسماند و راه‌های دیگر حدود یک تن زباله از مبدا تفکیک می‌شد، اما پس از هوشمندسازی، مردم با سهولت بیشتر زباله خشک خود را تحویل می‌دهند و این رقم به ۳۰ تن رسیده است.

وی ادامه داد: کیف پول الکترونیک شهروندان نیز از طرق جدید شارژ شده و شهروندان می‌توانند با این اعتبار قبوض خود را پرداخت و یا مبلغی را به نیکوکاری اهدا کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد پدیده زباله‌گردی را از مشکلات این شهر عنوان کرد و افزود: مردم فکر می‌کنند اگر زباله‌ها را به زباله گرد‌ها بدهند، به آنان کمک می‌کنند، اما این زباله‌ها به دست افراد سودجو می‌افتد به همین دلیل اگر مردم قصد کمک به کودکان کار را دارند مبلغی را به امور خیریه اختصاص دهند و یا از طریق اپلیکیشن، بخشی از درآمد تفکیک زباله‌شان را به امور خیریه، بچه‌های بی‌سرپرست و نیازمند اهدا کنند. قرار دادن این گزینه در اپلیکیشن نیز نگاه ما را به بچه‌های بی‌سرپرست نشان می‌دهد.

کریمیان گفت: با دو شرکت، از مهرماه ۱۳۹۹ تفکیک آنلاین زباله را شروع کردیم و اکنون این تعداد به سه شرکت فعال رسیده است و ۶ شرکت دیگر نیز در حال گرفتن مجوز‌های قانونی هستند.

وی عنوان کرد: در ابتدای دوره شورای شهر ششم نیز ۳۰ هزار کاربر آنلاین داشتیم که با مصوبه شورای شهر برای افزایش حداقل ۵۵ درصدی قیمت خرید و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده این رقم با رشد ۱۱ برابری به ۳۳۰ هزار کاربر رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد توضیح داد: هیچ یک از روش‌های قدیمی جمع آوری زباله خشک حذف نشده و از سویی دیگر هر شرکتی که دارای شرایط لازم تشریح شده در مصوبات قانونی باشد می‌تواند با ما قرارداد ببندد. ما نیز از رقابت و نفع مردم استقبال می‌کنیم.

کریمیان ضمن اشاره به اینکه تعدد شرکت‌های جمع‌آوری پسماند می‌تواند دست شهروندان را برای انتخاب باز کند، گفت: به طور مثال رقم اعلامی خرید پسماند طبق مصوبات شورای شهر افزایش حداقل ۵۵ درصدی است که تعدد شرکت‌ها می‌تواند این درصد را به رقمی بالاتر و تامین بیشتر نفع مردم برساند.

وی در پایان به شرکت‌ها توصیه کرد که خدمات خود را بر اساس نیاز مردم بروز نگه دارند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->