سرخط خبرها

هیجان ورزش در شب‌های رمضان

  • کد خبر: ۱۰۳۷۴۱
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
هیجان ورزش در شب‌های رمضان
جشنواره بزرگ ورزش رمضان با نام «جام برکت و کرامت» برگزار می‌شود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ جشنواره بزرگ ورزش رمضان با عنوان «جام برکت و کرامت» قرار است در شب‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ برگزار شود و برای آن‌ها که با خاطرات ورزش‌های افطار تا سحر از گل کوچک خیابانی گرفته تا فوتسال در سالن‌های پرهیاهوی شهر زندگی‌ می‌کنند، این خبری مبارک است. رقابت‌هایی که در این سال‌های کرونایی یا برگزار نشد یا رمقی نداشت و علاقه مندانش چشم انتظار بازگشتی باشکوه بودند. جام رمضان ۱۳۹۹ در نخستین سال همه گیری ویروس منحوس تعطیل شد و در سال دوم هم که ۱۴۰۰ بود، آن چنان که بایدوشاید پیگیری نشد و به دل ورزش دوستانش ننشست.

با وجود این، نخستین سال از قرن جدید هجری خورشیدی به همت معاونت سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد فرصت مغتنمی شد تا با فروکش کردن تب کووید ۱۹ بار دیگر این رقابت‌ها نه تنها از سر گرفته شود، بلکه در شمایلی باشکوه‌تر و بزرگ‌تر برگزار شود تا عطش علاقه مندانش را فرو بنشاند. رقابت‌هایی که بناست شب‌های رمضان شهر برکت و کرامت را به هیجان ناب ورزشی برای ورزش دوستان بدل کند.

۸ رشته در جام رمضان

رقابت‌های جام رمضان ۱۴۰۱ که به شکل جشنواره‌ای بزرگ برگزار می‌شود، در هشت رشته خواهد بود؛ هشت رشته‌ای که عبارت اند از فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، والیبال نشسته، بسکتبال باویلچر و بوچیا. رقابت‌های جام برکت و کرامت هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان برگزار می‌شود. در بخش آقایان ورزشکاران در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، والیبال نشسته، بسکتبال باویلچر و بوچیا با یکدیگر رقابت می‌کنند و در بخش بانوان هم ورزشکاران در رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال با یکدیگر پیکار می‌کنند.

۲ اتفاق جدید

برگزاری رقابت‌های ورزشی ویژه ورزشکاران جانباز و معلول اتفاقی جدید است که معاونت سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد برای جام رمضان امسال در نظر گرفته است. براساس سیاست‌های تأکیدی شهردار مشهد در امر حمایت از ورزش جانبازان و معلولان، امسال جام برکت و کرامت در سه رشته ورزشی بسکتبال باویلچر، والیبال نشسته و بوچیا ویژه ورزشکاران جانباز و معلول برگزار خواهد شد. همچنین اولین بار رقابت‌های مینی فوتبال ویژه رده سنی متولدان ۹۰ و ۹۱ برگزار خواهد شد که در راستای استعدادیابی و توجه به امر ورزش حاشیه شهر طراحی شده است.

حسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد، دراین باره می‌گوید: «از بدو تشکیل شورای جدید و آغاز فعالیت شهرداری، توجه به ورزش حاشیه شهر همواره در رأس امور معاونت سلامت و تربیت بدنی بوده است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم درراستای همین سیاست در رقابت‌های جام رمضان امسال ظرفیت علاقه‌مندان حاشیه شهر را هم در نظر بگیریم.»

وی می‌افزاید: «برای تحقق این هدف، هم برگزاری برخی مسابقاتمان را به سالن‌های حاشیه شهر بردیم و هم برای دو رده سنی متولدان ۹۰ و ۹۱ مسابقات مینی فوتبال را برگزار خواهیم کرد که عمده این بچه‌ها از مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار هستند.» غیاثی با تأکید بر امر استعدادیابی در ورزش حاشیه شهر اظهار می‌کند: «این فرصت مغتنمی است تا ظرفیت‌ها و استعداد‌های ناب فوتبالی این رده سنی که از حاشیه شهر در مسابقات حاضرند، کشف شود و در ادامه با برنامه ریزی خوب این استعداد‌ها پرورش یابند.»

«مادر و کودک» در مسیر «امید و زندگی»

معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد درباره محل برگزاری مسابقات جام رمضان می‌گوید: «تلاش شده است رقابت‌های امسال در سالن‌های شهرداری برگزار شود و این کار را با هدف بردن ورزش به مناطق مختلف شهر و ایجاد شور و هیجان رمضانی در شب‌های ماه مبارک انجام دادیم.» سیدحسین غیاثی تصریح می‌کند: «رقابت‌های فوتسال و بسکتبال بانوان در سالن مادر و کودک و رقابت‌های والیبال بانوان در سالن صیاد برگزار می‌شود.»

بنا بر اعلام غیاثی، مسابقات رشته فوتسال آقایان در شش سالن یاس، بهشت، گوهرشاد، شهدای مدافع حرم، سرافرازان و گلسا برگزار می‌شود. والیبال آقایان در سالن مهران و بسکتبال آقایان در سالن امید و زندگی برگزار خواهد شد. همچنین رقابت‌های هندبال آقایان در سالن بهشتی و مسابقات رشته‌های جانبازان و معلولان همه در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد خواهد بود. مسابقات مینی فوتبال ویژه رده‌های سنی نیز در زمین چمن بوستان ملت برگزار می‌شود.

امروز؛ قرعه حساسیت در سالن‌های شهر

آیین قرعه کشی مسابقات جشنواره بزرگ ورزش رمضان امروز برگزار می‌شود و شرکت کنندگان با حریفانشان و نحوه حضور در مسابقات آشنا می‌شوند. اتفاقی که از ساعاتی دیگر هیجان ورزشی را به سالن‌های شهر می‌آورد و انتظار می‌رود با استقبال جامعه ورزش مشهد نیز روبه رو شود. جام رمضان در سال‌های نه چندان دور همواره به عنوان پایگاهی برای کشف استعداد‌ها و شگفتی‌ها تلقی می‌شده است و کم نبودند ستاره‌هایی که از دل گرمای همین جام دوست داشتنی به ورزش کشور معرفی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->