صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فضانوردان مأموریت «کرو-۷» ازجمله یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی-آمریکایی، پس از حدود ۲۰۰ روز دوری از سطح زمین، دوباره به سیاره خود برگشتند.

به گزارش شهرآرانیوز - چهار فضانورد مأموریت «کرو-۷» با کپسول دراگون اسپیس‌ایکس در خلیج مکزیک در نزدیکی ساحل پنساکولا در فلوریدا فرود آمدند.

حوالی ساعت ۱۳:۱۸ ظهر به وقت ایران، کپسول Dragon Endurance حامل فضانوردان مأموریت کرو-۷ با موفقیت در خلیج مکزیک فرود آمد. هر چهار فضانورد این مأموریت، ازجمله مقبلی، به سلامت به زمین رسیدند.

یاسمین مقبلی در این مأموریت برای اولین‌بار به فضا رفت و تجربه‌های جالبی را پشت‌سر گذاشت و آزمایش‌های علمی گوناگونی را برای ناسا انجام داد. او چندی قبل نقاشی کودکان ایرانی را هم در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به نمایش درآورد و ویدیوی آن را به اشتراک گذاشت.

در این مأموریت علاوه بر یاسمین مقبلی که نقش فرمانده را بر عهده داشت، سه فضانورد دیگر نیز حاضر بودند: اندریاس موگنسن از سازمان فضایی اروپا، کنستانتین بوریستوف از سازمان فضایی روسیه و ساتوشی فوروکاوا از سازمان فضایی ژاپن.

مأموریت کرو-۷ در تاریخ ۴ شهریورماه با راکت فالکون ۹ اسپیس‌ایکس راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. فضانوردان یک روز بعد با موفقیت از طریق کپسول دراگون به ISS رسیدند و مأموریت بالغ بر شش‌ماهه خود را آغاز کردند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.