صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: ۵۰۲ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی داریم که در جشنواره پیشرو از استان‌های خراسان شمالی وجنوبی و سیستان بلوچستان حضور خواهند یافت.

رئیس هیئت مدیرانجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره اظهار کرد: در این دوره از جشنواره سرآمد (انتخاب شرکت‌های دانش بنیان برتر) که برای اولین بار برگزار می‌شود سعی شده است بررسی دقیق شرکت‌های توسعه محور و در مسیر رشد را داشته باشیم. بر اساس آیین نامه جدید شرکت‌های دانش بنیان به سه بخش فناور، نوپا و نوآور تقسیم می‌شود که بر این اساس در این جشنواره در هیئت داوری انتخاب می‌شود.

به گفته سید مهدی مدنی، در حال حاضر ۵۰۲ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی داریم که دراین دوره از جشنواره از خراسان شمالی با ۳۵ شرکت، جنوبی با ۴۹ شرکت و سیستان بلوچستان با ۳۶ شرکت حضور خواهند یافت.



وی افزود: پیش بینی می‌شود ۷۰ الی ۸۰ شرکت منتخب هیئت داوران باشند که در سه دسته بندی شرکت‌های نوآور و نوپا و فناور انتخاب صورت گیرد که در هر حوزه سه شرکت انتخاب نهایی شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، ۵ آبان ماه روز تصویت قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توسط مجلس شورای اسلامی است که به ابتکار انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی بنا است تا این روز را در تقویم با عنوان روز دانش بنیان نام گذاری شود از این رو مقرر است در این تاریخ جشنواره ملی سرآمد و انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان در مشهد مقدس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری خراسان رضوی برگزار شود. این جشنواره دو روزه در ۴ و ۵ آبان ماه در کارخانه نوآوری مشهد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.