مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رونمایی از پوستر جشنواره انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۶۰۸۴
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
رونمایی از پوستر جشنواره انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی
اولین جشنواره انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان خراسان در ۴ و ۵ آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی سرآمد که امروز ۵ مهر ماه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد تصریح کرد: این انجمن نزدیک به سه سال است پیگیر برگزاری جشنو‌اره سرآمد و انتخاب شرکت های دانش بنیان برتر است. با توجه به اینکه ۵ آبان ماه روز تصویت قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توسط مجلس شورای اسلامی می باشد به ابتکار انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی بنا داریم تا این روز را در تقویم با عنوان روز دانش بنیان نامگذاری نماییم از این رو مقرر است در این تاریخ جشنواره ملی سرآمد و انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان در مشهد مقدس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری خراسان رضوی برگزار شود.

به گفته مهدی مدنی، محور‌هایی که در این جشنواره در نظر گرفته شده انتخاب شرکت‌های دانش بنیان  ا ترکیب هیئت داوران است. همچنین تلاش است با یک نگاه علمی و کسب و کاری این شرکت‌ها شناسایی شوند. در دومین محور همایش، نمایش دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان است که در دو روز برگزاری این جشنواره در کارخانه نواوری صورت می گیرد. سومین محور در جشنواره، برگزاری رویداد‌ها است که مدون شده  توانایی‌ها را به نمایش دهیم تا خروجی از این جشنواره صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به فرصت یک ماه در اولین جشنواره سرآمد،ش رکت‌های دانش بنیان خراسان بزرگ و سیستان بلوچستان حضور می یایند، اما در سال‌های آینده حضور شرکت‌ها از سراسر کشور در این جشنواره امکان پذیر است.

 رییس پارک علم و‌فناوری خراسان رضوی در این مراسم رونمایی تصریح کرد: وقتی نگاهی به فعالیت های شرکت های فناور و دانش بنیان در کشور می شود، استان در عرصه های مردمی سازی، نقطه زنی و‌شبکه سازی می تواند بهتر از وضعیت موجود عمل کند. مسلما از قِبل این جشنواره ها بتوانیم شرکت های منتخب  در مسیر درست در حرکت هستند شناسایی کنیم و قدرانی کنیم.

مسعود میرزایی افزود: نزدیک به ۹ هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد .شرکت هایی در  حوزه صنایع معدنی و غذایی هستند بسیار سهم نا چیزی دارند که نیاز است برنامه ریزی هایی در این حوزه صورت بگیرد که این سهم، به خصوص در استان افزایش یابد. ما آمادگی داریم حمایت های معنوی را در پیشبرد اهداف داشته باشیم تا بتوانیم تا پایان ۱۴۰۴ عدد زیر یک درصدی در این حوزه را ارتقا دهیم . 

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ استان خراسان در حوزه صادرات  بیش از ۱۲میلیون دلار صادرات فناوری داشته است که این عدد در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۸۰۰ هزار دلار بوده است و حتی استان خراسان رضوی در بعضی از حوزه ها سرآمد و الگو در کشور هم بوده است.

رئيس انجمن شتابدهنده هاي خراسان رضوی و عضو هيات مديره انجمن شركتهاي دانش بنيان در ادامه یادآور شد: برای این که اقتصاد نوآور و دانش بنیان داشته باشیم گام جریان سازی، فرهنگسازی و گام ارائه و اجرای طرح های نوآور را باید در دستور کار قرار دهیم.

به گفته محسن روشنک، انجمن شرکت های دانش بنیان استان که تنها تشکل منسجم در کشور است رسالت اصلی شان در حوزه گام اول و دوم است و گام سوم نیاز به پویشی است که تمام جامعه درگیر این کار باشند.

وی افزود: ما اگر ترنور مالی کشور که سهم  های بزرگ بخش صنعت و معدن ، پتروشیمی و کشاورزی است و سهم ده درصدی سایر حوزه ها است را به بخش دانش بنیان سوق دهیم مسلما عملکرد بهتری را خواهیم داشت. حوزه  آی تی  سهم یک درصدی از ترنول مالی دارد در حالیکه ۶۰ درصد شرکت ها در این‌حوزه هستند و نشاندهنده ظرفیت بزرگ در همه حوزه ها است. اقتصاد کلان و‌ پویا ما در آینده مسیر  پویایی خو‌اهد داشت اگر اسم سهم شرکت های دانش بنیان افزایش یاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->