سرخط خبرها

وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد

  • کد خبر: ۲۲۶۷۹۹
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال ۱۴۰۲ را سال پررونق در حوزه فرهنگ و هنر توصیف کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار مجوز کتاب صادر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در آیین آغاز رسمی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی، سفرا و رایزنان فرهنگی کشور‌های مختلف در مصلای تهران برگزار شد، اظهار داشت: خدا رو شاکریم که در اردیبهشت بارانی و پربرکت رویداد بزرگ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران را آغاز می‌کنیم و این نعمت بزرگ را به تمام اصحاب فرهنگ و هنر تبریک عرض می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بهار امسال با نمایشگاه قرآن آغاز شد، سالی که نکوست از بهارش پیداست و امروز بعد از پشت سر گذاشتن رویدادها، شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم.

اسماعیلی به بزرگداشت عطار، سعدی، فردوسی و خیام در ماه اردیبهشت و دهه کرامت اشاره کرد و گفت: پایان این دهه ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است.

افتتاح بزرگترین کتابخانه کشور؛ به تولید ۱۳۰هزار کاغذ می‌رسیم

وزیر فرهنگ گفت: حدود ۲۷۰۰ ناشر در بخش حضوری و مجازی در این نمایشگاه حضور دارند که شامل معرفی ۵۰ هزار عنوان اثر است که در ۱۵۰ هزار متر مربع برگزار شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در ماه‌های آینده بزرگترین کتابخانه کشور را در یکی از شهر‌های کشور افتتاح می‌کنیم، افزود: همچنین به زودی با افتتاح مجموعه‌ای جدید و فناور که نیاز به چوب برای تولید کاغذ ندارد به تولید ۱۳۰ هزار تن کاغذ می‌رسیم که این رقم در سال ۱۳۹۵، حدود۵ هزار تن بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->