درباره «بل ۴۱۲» (Bell ۴۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۲۲۶۵۹۳
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد
مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره دانشجویی کشور، عصر امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیزدهمین جشنواره دانشجویی کشور (تیتر ۱۳) عصر امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) با معرفی برگزیدگان در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که بدون حضور وزرای علوم، بهداشت و ارشاد برگزار شد، از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

حجم و کیفیت دانش و فناوری تولید شده در دانشگاه‌ها می‌تواند به افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی منجر شود

دکتر «محمد زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام خود به این جشنواره که توسط دکتر «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه قرائت شد، دانشگاه‌ها را دارای ظرفیت‌های زیادی برای تولید دانش و فناوری دانست که حجم و کیفیت دانش و فناوری تولید شده در آن می‌تواند برای همه امیدآفرین و روحیه دهنده باشد و به افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی منجر شود.

در بخش‌هایی از پیام وزیر علوم آمده است:

«اهمیت ارتباطات در دنیای کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست. دانشگاه‌ها به دلیل داشتن مجموعه‌های دانشجویی ظرفیت‌های زیادی برای تولید دانش و فناوری دارند. حجم و کیفیت دانش و فناوری تولید شده در سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها به حدی است که می‌تواند برای همه امیدآفرین و روحیه دهنده باشد و به افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی منجر شود.

انتقال و پیام رسانی این حجم از تولید دانش و فناوری زمانی به خوبی انجام می‌شود که رسانه و نشریات با ظرفیت بومی به آن بپردازند. رسانه‌ها و نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها با ظرفیت کم نظیری که دارند با پویایی و بالندگی، قدرت تولید و نشر دستاورد‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری دانشگاه‌های کشور را در مقیاس و تراز ملی دارند.

رونق نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر و توجه آنها در عرصه‌های مختلف در ساحت نشریات مکتوب و مجازی، گویای آن است که دانشگاه در عرصه نشریات دانشجویی با همه مسائل و تنگنا‌های موجود، پویا، دغدغه‌مند و روبه جلو است و این گواه روشنی از اهتمام دانشجویان، استادان، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های کشور به امر مهم رسانه و نشریات دانشجویی است.

امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های ابتکاری، خلاق و هنرمندانه، با شعار «فرهنگ فناوری و فناوری فرهنگی» جهش نوینی در تولید آثار رسانه‌ای دانشجویی با رویکرد حل مساله در زمینه دانشگاه‌ها و دستاورد‌های آن منتشر شود.

دانشجویان فعالیت در نشریات دانشجویی را مقدمه فعالیت رسانه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی بدانند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی به این جشنواره، خواستار آن شد که دانشجویان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصه نسبتا محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند.

در بخش‌هایی از پیام «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که توسط «ایمان شمسایی» مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، آمده است: «تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند روبه رشد آن دارد..

در سال‌های اخیر، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌های نوین و رشد و پویایی بی‌وقفه پدیده‌هایی نظیر دانشجو- خبرنگار که اساسا نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می‌کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم. از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به‌روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز به عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به رسمیت شناخته خواهد شد. در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصه نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند. این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

در بخش پایانی این مراسم نیز ۱۲۰ نفر از برگزیدگان جشنواره سیزدهم در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

گفتنی است فراخوان سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور با عنوان «تیتر ۱۳» و با شعار «برای ایران بنویسیم» آذر ماه سال گذشته منتشر شد و بیش از سه هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->