سرخط خبرها

همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا

  • کد خبر: ۲۲۶۵۷۸
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا
سرمربی مشهدی سایپا با تصمیم مدیریت این باشگاه از کار برکنار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، باشگاه سایپا تصمیم گرفت بعد از ۱۴۷ روز همکاری با مجتبی سرآسیایی با این مربی قطع همکاری کرده و سکان هدایت تیم را یک بار دیگر به دستان مهدی حسینی نسبی بدهد که پیش‌تر، از این پست برکنار شده بود!

سرآسیایی که ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ با نارنجی پوشان به توافق رسیده بود در اولین مسابقه‌ای که روی نیمکت این تیم نشست، در حالی که حتی یک جلسه تمرین هم شرکت نکرده بود و ۲۴ ساعت از امضای قراردادش با خودروسازان نمی‌گذشت، با یک گل مقابل نفت مسجد سلیمان شکست خورد. اما شروع کار رسمی سرمربی مشهدی سایپا از بازی هفته شانزدهم لیگ دسته یک شروع شد. روند فوق العاده ۱۰ بازی بدون شکست (۴ برد و ۴ تساوی) در لیگ و جام حذفی باعث شد تا خیلی‌ها از سایپا حتی بعنوان یکی از گزینه‌های صعود به لیگ برتر نام ببرند. اما همه چیز از باخت هفته ۲۴ لیگ مقابل آریو اسلامشهر شروع شد و نمودار حرکتی سرآسیایی سقوط کرد و در ۷ مسابقه آمار ۶ باخت و تنها یک برد برای این تیم ثبت شد.

محمدی آمد، پول نیامد!

به نظر می‌رسد در روند نتایج سایپا یک عامل خارجی به شدت نقش داشته است. محمد محمدی سرپرست باشگاه سایپا از تاریخ ۲۸ اسفندماه بصورت رسمی روی صندلی مدیریت این باشگاه نشست. البته محمدی تقریبا یک ماه پیش از آن که حکمش صادر شود در باشگاه سایپا رفت و آمد داشت. پیشکسوت سابق پرسپولیس و استقلال که با وعده تامین منابع مالی برای باشگاه نارنجی پوش به سایپا رفته بود، از همان ابتدا در انجام وظایفش دچار مشکل شد و کار تا جایی پیش رفت که بیشتر بازیکنان سایپا شب عید دریافتی مناسبی نداشتند و شنیده می‌شود همین عامل یکی از دلایل اصلی نتیجه نگرفتن این تیم در بازی با آریو اسلامشهر (هفته ۲۴ لیگ یک در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲) بوده است.

نشست خبری بازی ملوان و علنی شدن اختلافات

در حالی که بعد از نتایج درخشان سایپا در شروع کار سرآسیایی کسی حتی ذهنش به این خطور نمی‌کرد که نارنجی پوشان به یک باره دچار چنین افتی شوند مجتبی سرآسیایی بعد از بازی جام حذفی مقابل ملوان و در نشست خبری آن رسما طغیان کرد و تیر پیکان تمام مشکلات را به سمت مدیریت باشگاه نشانه رفت. این مربی از عدم اجرای برنامه هایش در باشگاه و ناتوانی مدیران این مجموعه به شدت شکایت کرد، اتفاقی که به نظر می‌رسد دلیل اصلی قطع همکاری دو طرف باشد. نارنجی‌های سایپا که یک بازی فوق العاده را مقابل ملوان در استادیوم سیروس قایقران به نمایش گذاشته بودند در دقیقه ۱۲۰ و روی یک کار زیبای تیمی از سوی انزلی چی‌ها در واپسین دقایق بازی، از جام کنار رفتند. سرآسیایی بعد از بازی در قسمتی از حرف هایش گفته بود: بچه‌ها ۵۰ درصد پول گرفتند و به قول مدیران قرار بود باز هم پول بگیرند، اما چک یک ماهه گرفتند و من باید از حق بازیکنانم دفاع کنم. ما لیگ را از دست دادیم و نمی‌خواهم در این شرایط قرار بگیرم. ما اینجای داستان هستیم و این چک یک ماهه اثر گذاشته و روی شرایط کاری ما اثر گذاشته است. آنها گفتند چک‌ها به شرط وصول در پایان فصل، ۶۵ درصد حقشان را گرفتند. این چیز‌هایی است که می‌توانست خیلی بهتر مدیریت شود. اتفاقات دیگری هم است که از مدیریت خارج است و می‌شد بهتر رفتار شود. ما ۸ ساعت در اتوبوس بودیم و همه دچار گرفتگی بودند. ملوان و این جو خاص بود، اما ما به خودمان باختیم.

سرآسیایی: سرفرصت درخصوص سایپا صحبت می‌کنم

مجتبی سرآسیایی درگفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص دلایل برکناری اش از تیم سایپا گفت: من فقط یک نکته را می‌گویم که بخاطر شرایط باشگاه فعلا صحبت خاصی انجام نمی‌دهم و سرفرصت داستان حضورم در سایپا و دلایل افت یکباره نتایج تیم را می‌گویم تا هواداران و فوتبال دوستان متوجه اتفاقات و حواشی پیرامون این باشگاه بیفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->