سرخط خبرها

کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب» رونمایی شد

  • کد خبر: ۲۲۶۵۵۲
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب» رونمایی شد
همزمان با اولین سالگرد درگذشت محمدباقر اوحدی عکاس فقید مشهدی، کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب» رونمایی شد.
 

به گزارش شهرآرانیوز، در مشهد، آیین رونمایی از کتاب «مشهد در روزگار انقلاب» سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در سالن اجتماعات شرکت برق منطقه‌ای خراسان به نشانی مشهد، برگزار شد.

 مدیر کل اداره فرهنگ‌و‌ارشاد خراسان رضوی در این رویداد اظهار کرد: کتاب حاضر روایت حماسه است؛ حماسه مردم مشهد در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی. گرچه حماسه انقلاب آنقدر بزرگ هست که با یک کتاب و دو کتاب نشود آن را روایت کرد، اما در کنار رمان‌ها مستند‌ها و کتب، عکس‌ها هم روایت می‌کنند و سبب می‌شوند تا روایت حماسه تکمیل شود.

محمد حسین‌زاده افزود: هر فریم عکس قصه و داستانی دارد. برخی شاید در همان بحبوحه انقلاب به شهادت رسیده باشند، برخی نوجوان‌ها قد کشیده و به جبهه‌ها رفته باشند.

وی با اشاره به عکاسی بحران و سختی‌های این نوع عکاسی در شرایط خاص ادامه داد: خود عکاسی مرارت‌ها و سختی‌هایی دارد به ویژه عکاسی‌هایی که در شرایط بحران و شلوغی‌ها انجام می‌شود.

حسین‌زاده تصریح کرد: عکاسی در جنگ و انقلاب‌ها، عکاسی‌های در بحران است و کسی که عزم می‌کند وارد این حوزه شود برای ثبت یک واقعیت تاریخی مجاهدت عظیمی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طول دوران جنگ بسیاری از عکاسان و خبرنگارانی را داشتیم که شهید و جانباز شدند، افزود: خریدن این رنج برای ثبت یک تاریخ در آینده ارزشمند است بنابراین باید قدر امثال اوحدی را دانست و تجلیل از خدمات اوحدی تجلیل از راویان پیشرفت و راویان حماسه کشور است.

کتاب عکس مشهد در روزگار انقلاب مجموعه عکس‌های هنرمند انقلابی مرحوم محمدباقر اوحدی از بهمن ۱۳۵۷ تا خرداد ۱۳۵۸ از وقایع انقلاب اسلامی در مشهد است.

مرحوم اوحدی بیش از ۶۰ سال سابقه عکاسی در بخش‌های مختلف بویژه حوزه ورزشی داشت و در مصاحبه‌ای نیز اعلام کرده بود که ۲۰ کیلومتر عکس چاپ شده دارد.

او جزو معدود عکاسان مشهد و کشور بود که چهل سال پیش عکس‌های پانوراما گرفته بود، آن هم با دوربین‌های آنالوگ که چنین قابلیتی نداشتند.

محمدباقر اوحدی که متولد ۱۳۲۲ در شهرستان قوچان و سال‌ها کارمند شرکت برق بود، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب» رونمایی شد

 

کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب» رونمایی شد

 

کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب» رونمایی شد

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->