پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در مشهد و خراسان‌رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | احتمال وقوع دوباره سیل در مشهد جشنواره «گل‌وگلاب» روستای فرخد در روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو شد پلیس در جست‌وجوی سارقان خشن که از ۱۲ خانه در تهران دزدی کردند + عکس وقوع رگبار باران در اکثر استان‌های کشور طی ۲۴ ساعت آینده (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی میدانی آخرین وضعیت سیل، توسط وزیر کشور در مشهد هشدار نارنجی هواشناسی برای مشهد | کدام شهرستان‌های استان امروز خطر سیلاب دارند؟ + نقشه هواشناسی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم
سرخط خبرها

تغییرات دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد + جزئیات (۲۷ بهمن ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۹۳۲۲
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
  • ۱
تغییرات دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد + جزئیات (۲۷ بهمن ۱۴۰۰)
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات دفترچه‌های کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه در کنکور ۱۴۰۱ تغییراتی در جهت برگزاری بهتر، آرامش و امنیت بیشتر درنظر گرفته شده است، گفت: در سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی تعداد دفترچه‌ها بیشتر می‌شود، با این روند کار سازمان سنجش سخت‌تر، اما کار داوطلبان راحت‌تر می‌شود.

وی افزود: یک دفترچه عمومی با پاسخنامه مجزا با ۱۰۰ سؤال و ۷۵ دقیقه وقت درنظر گرفته شده است. این دفترچه‌ها شخصی‌سازی شده و مختص هر داوطلب است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: در آزمون اختصاصی گروه ریاضی دو دفترچه درنظر گرفته شده است. دفترچه شماره ۲ شامل درس‌های ریاضیات با ۵۰ سؤال و ۸۰ دقیقه زمان و دفترچه شماره ۳ شامل درس فیزیک با ۴۰ سؤال و ۵۰ دقیقه زمان، شیمی با ۳۰ سؤال و ۳۰ دقیقه زمان در سه پاکت و در سه نوبت به داوطلبان داده می‌شود.

وی درباره دفترچه‌های گروه تجربی کنکور ۱۴۰۱ گفت: در این گروه نیز ۲ دفترچه اختصاصی درنظر گرفته شده است، دفترچه شماره ۲ شامل ریاضی و زیست‌شناسی است. ریاضی ۳۰ سؤال با ۵۰ دقیقه، زیست شناسی ۵۰ سؤال با ۴۰ دقیقه و در مجموع ۸۰ سؤال با ۹۰ دقیقه درنظر گرفته شده است.

پورعباس ادامه داد: دفترچه سوم این گروه شامل فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی است. فیزیک ۳۰ سؤال با ۳۷ دقیقه، شیمی ۳۵ سؤال با ۳۷ دقیقه، زمین‌شناسی ۲۰ سؤال با ۱۶ دقیقه و در مجموع ۸۵ سؤال با ۹۰ دقیقه درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد که بهیاران نیز دفترچه اختصاصی دارند که شامل ۳۵ سؤال با ۲۰ دقیقه زمان است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: این گروه دو دفترچه اختصاصی دارند، دفترچه شماره ۲ شامل درس ریاضی با ۲۰ سؤال و ۲۵ دقیقه زمان، اقتصاد ۱۵ سؤال با ۱۰ دقیقه، زبان فارسی ۳۰ سؤال با ۳۰ دقیقه زمان، علوم اجتماعی ۲۰ سؤال با ۱۵ دقیقه زمان و در مجمو ۸۵ سؤال با ۸۰ دقیقه زمان درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دفترچه شماره ۳ این گروه شامل زبان عربی ۲۰ سؤال با ۱۵ دقیقه، تاریخ و جغرافیا ۳۰ سؤال با ۲۵ دقیقه. فلسفه و منطق ۲۰ سؤال با ۲۰ دقیقه، روانشناسی ۲۰ سؤال با ۱۵ دقیقه و در مجموع ۹۰ سؤال با ۸۰ دقیقه درنظر گرفته شده است.

به گفته پورعباس، گروه هنر یک دفترچه اختصاصی با ۱۶۵ سؤال و ۱۶۰ دقیقه زمان و گروه زبان با ۷۰ سؤال و ۱۰۵ دقیقه زمان درنظر گرفته شده است.

 مغایرت در معدل قبولی را ملغی می‌کند

وی به داوطلبان تأکید کرد حتما در درج معدل خود توجه داشته باشند، چرا که مغایرت در معدل، قبولی آن‌ها را ملغی می‌کند و خاطرنشان کرد: پنج نوبت فرصت به داوطلبان داده می‌شود تا معدل  خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت در صورت مغایرت، قبولی آن‌ها در کنکور ۱۴۰۱ ملغی می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۱  به طور ویژه درنظر گرفته شده است، گفت: همکاری و هماهنگی با حوزه حفاظتی و امنیتی در سطح بالایی قرار دارد. هرگونه وسیله غیراستاندارد از جمله پاک‌کن، خودکار، عینک غیراستاندارد به منزله تقلب لحاظ می‌شود. دستگاه‌های امنیتی حتی عضویت داوطلبان در کانال‌ها و سایت‌هایی که تبلیغات کنکوری دارند را  تقلب تلقی می‌کنند و داوطلبان از پروسه آزمون حذف می‌شوند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
0
سلام. یه سوال داشتم از رئیس سازمان سنجش! آیا خودتون میتونید ۱۵ سوال اقتصاد رو در ۱۰ دقیقه جواب بدید؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->