بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال لغو شد پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان در پی شهادت رئیس‌ جمهور پیام تسلیت باشگاه استقلال در پی شهادت رئیس جمهور + عکس جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور
سرخط خبرها

لیگ برتر والیبال در ایستگاه‌های پایانی: ۷ تیم و ۳ سهمیه!

  • کد خبر: ۹۸۲۷۲
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
لیگ برتر والیبال در ایستگاه‌های پایانی: ۷ تیم و ۳ سهمیه!
لیگ‌برتر والیبال به هفته‌های پایانی‌اش نزدیک می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفت تیم در فاصله سه هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی لیگ‌برتر والیبال برای کسب سه سهمیه باقی‌مانده پلی‌آف رقابت خواهند کرد. هفته بیست‌و‌چهارم مرحله مقدماتی لیگ‌برتر والیبال امروز در شهر‌های آمل، اصفهان، ارومیه، گنبد، رفسنجان و گرگان پیگیری خواهد شد. در پایان بازی‌های هفته قبل، صعود تیم‌های پیکان تهران، لبنیات هراز آمل، مقاومت یزد و شهرداری ارومیه به مرحله پلی‌آف قطعی شد و پیش از این نیز سپاهان اصفهان حضورش در این مرحله را قطعی کرده بود.

به‌این‌ترتیب، در سه هفته باقی‌مانده مرحله مقدماتی، هفت تیم فولاد سیرجان، مس رفسنجان، پاس گرگان، راه‌یاب ملل مریوان، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین و سایپا که در رتبه‌های ششم تا دوازدهم جدول هستند، برای سه سهمیه پلی‌آف رقابت خواهند کرد که البته ورامین و سایپا شانس بسیار کمی برای صعود خواهند داشت.

حساس‌ترین رقابت هفته بیست‌وچهارم در میانه‌ها و قعر جدول رقم خواهد خورد؛ جایی‌که تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و مس رفسنجان که هرکدام با کسب دوازده پیروزی در رتبه‌های ششم و هفتم جدول ایستاده‌اند، به‌عنوان تیم‌های میان‌جدولی شانس دارند که در صورت پیروزی در بازی این هفته و البته فراهم‌شدن برخی شرایط، جواز حضور در مرحله پلی‌آف را کسب کنند. فولاد سیرجان اکنون ۳۵ امتیاز دارد و این هفته برای رسیدن به پیروزی کاری سخت مقابل لبنیات هراز آمل به‌عنوان تیم سوم جدول با پانزده برد و ۴۳ امتیاز دارد. مس رفسنجان، اما برای رسیدن به پیروزی کافی است از سد هورسان رامسر که با هفت برد و ۲۳ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته است، عبور کند.

تیم‌های نهم و دهم جدول یکی‌دیگر از جدال‌های حساس هفته را برگزار خواهند کرد. شهرداری گنبد این هفته در بازی خانگی به‌مصاف راه‌یاب ملل مریوان خواهد رفت. درصورتی‌که شاگردان عظیم جزیده به‌عنوان تیم دهم موفق شوند در این بازی به پیروزی برسند، با کسب دهمین پیروزی در جدول ۳۳ امتیازی خواهند شد و هم جایگاه راه‌یاب ملل در رتبه نهم را تصاحب می‌کنند و هم مهر تأییدی بر صعود فولاد سیرجان و مس رفسنجان، به‌شرط پیروزی این دو تیم خواهند زد.

تیم‌های شهرداری ورامین و سایپا درحالی با هشت پیروزی به ترتیب صاحب رتبه‌های یازدهم و دوازدهم جدول هستند که این هفته در تقابل با رقبای صدرنشین محکوم به پیروزی هستند. شهرداری ورامین که تاکنون ۲۷ امتیاز کسب کرده، این هفته در جدال شهرداری‌ها میهمان شهرداری ارومیه است.

فقط یک لغزش در هفته بیست‌وچهارم سبب خواهد شد نارنجی‌پوشان سایپا شانس صعود به پلی‌آف را از دست بدهند. نکته جالب توجه اینکه شاگردان سهراب به‌نژاد در تیم سایپا هم حریف سرسختی، چون قهرمان نیم‌فصل را پیش‌رو دارند. از یک‌طرف فولاد مبارکه سپاهان بعد از شکست هفته گذشته، این هفته به‌دنبال ثبت بردی دیگر و افزایش امتیازات در کارنامه است و از طرف دیگر خوردوسازان چاره‌ای به‌جز پیروزی ندارند. با این حساب، شاگردن به‌نژاد برای رسیدن به هدف باید خودشان را به آب‌وآتش بزنند.

پاس گرگان در هفته بیست‌وچهارم میزبان پیکان است. دو تیم در شرایطی با هم رودررو می‌شوند که خیال خودروسازان از صعود راحت است. بااین‌حال، شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس گرگان با یازده برد و ۳۴ امتیاز تا پایان هفته بیست‌وسوم در رتبه هشتم قرار گرفتند و برای ماندن در جمع هشت تیم برتر فقط به پیروزی نیاز دارند.

در تقابل مقاومت شهداب یزد به‌عنوان تیم چهارم جدول با پانزده برد و ۴۲ امتیاز مقابل آذرباتری ارومیه، کفه ترازو به‌سود یزدی‌ها سنگینی خواهد کرد، زیرا پیروزی در این بازی می‌تواند سبب حفظ و شاید ارتقای جایگاه تیم مقاومت شهداب یزد شود. آذرباتری ارومیه، اما تاکنون شش برد و هجده امتیاز کسب کرده است و به‌عنوان تیم چهاردهم، دیگر شانسی برای صعود به مرحله پلی‌آف ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->