ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS
سرخط خبرها

سرعت دانلود اینترنت 5G از ۸ گیگابیت بر ثانیه عبور کرد

  • کد خبر: ۹۴۹۵۶
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
سرعت دانلود اینترنت 5G از ۸ گیگابیت بر ثانیه عبور کرد
سامسونگ یکی از عواملی اصلی فناوری ۵G محسوب می‌شود و از زمان عرضه گلکسی S۱۰، ۵G در اوایل سال ۲۰۱۹ به طور رسمی وارد بازار گوشی‌های ۵G نیز شد. این شرکت به تازگی به سرعت دانلود ۸.۰۸ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده که سریع‌ترین سرعت دانلود ۵G تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سامسونگ، غول کره‌ای با همکاری کوالکام به سرعت دانلود ۸.۰۸ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده که سریع‌ترین سرعت دانلود ۵G تاکنون محسوب می‌شود.

سامسونگ یکی از عواملی اصلی فناوری ۵G محسوب می‌شود و از زمان عرضه گلکسی S۱۰، ۵G در اوایل سال ۲۰۱۹ به طور رسمی وارد بازار گوشی‌های ۵G نیز شد.

سامسونگ توضیح می‌دهد که برای دستیابی به این سرعت از فناوری اتصال دوگانه رادیویی جدید (NR-DC) استفاده کرده که طیف mmWave و ۵G را با یکدیگر ترکیب می‌کند. غول فناوری با استفاده از این روش موفق به دریافت ۸۰۰ مگاهرتز طیف mmWave و ۱۰۰ مگاهرتز طیف باند میانی شده است.

تست سرعت در آزمایشگاه‌های مستقر در پلانو، تگزاس سامسونگ و با استفاده از شبکه دسترسی رادیویی (RAN) و هسته (Core) کاملا مجازی، ماکرو فشرده mmWave ۵G و و رادیوی عظیم MIMO (چند خروجی چند ورودی) دارای ۲۵۶ مدولاسیون کیوآام (QAM) انجام شده است که امکان عملکرد بهتر را فراهم می‌کند. همچنین دستگاهی که سامسونگ با انجام آزمایش در آن، موفق به ثبت سرعت دانلود ۸.۰۸ گیگابیت بر ثانیه‌ای شده، دارای مودم اسنپدراگون X۶۵، ۵G کوالکام بوده است.

در مارس سال گذشته، سامسونگ فرکانس ۴۰ مگاهرتزی شبکه ۴G و فرکانس ۸۰۰ مگاهرتزی mmWave ۵G را با یکدیگر ترکیب کرد تا به سرعت دانلود بالای ۵.۲۳ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. تاکنون نیز در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به ترتیب رکورد‌های ۴.۳ گیگابیت بر ثانیه، ۲.۶۵ گیگابیت بر ثانیه و ۱.۷ گیگابیت بر ثانیه به دست آمده بود که با توجه به آن‌ها، رکورد فعلی غول فناوری بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد.

تقریبا سه سال از زمانی که فناوری ۵G برای اولین بار در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفت می‌گذرد، اما نسل بعدی شبکه بی‌سیم همچنان در حال توسعه است و از آن به عنوان یک پیشرفت جدید در سال‌های آینده یاد می‌شود، زیرا هنوز به طور گسترده در سراسر جهان راه‌اندازی نشده است. از طرفی دیگر بیشتر کاربران هنوز به آن دسترسی ندارند و احتمالا پشتیبانی سراسر از آن چندین سال دیگر طول خواهد کشید.

 

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->