توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان خسارت سیل در محله سیدی + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۴۸۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای آلما جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبگرفتگی شدید در محور مواصلاتی روستای سلطان آباد خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرواز‌های مشهد براساس برنامه در حال انجام است (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور کاشمر _ نیشابور مسدود شد (۲۸ ادیبهشت ۱۴۰۳) حرکت هیچ قطاری از مبدا مشهد لغو نشده است (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جایگاه «شهید سلیمانی» از «سردار سلیمانی» قوی‌تر شد

  • کد خبر: ۹۴۵۷۶
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
جایگاه «شهید سلیمانی» از «سردار سلیمانی» قوی‌تر شد
حسین حسامی - عضو شورای اسلامی شهر مشهد

سردار سرافراز و نماد مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، طلایه‌دار تربیت‌یافتگان مکتب امام‌حسین(ع) و از برترین پویندگان مکتب امام خمینی(ره) و ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام است؛ شیرمردی که برای تمام ملت ایران و آزادی‌خواهان و رهروان مکتب ایثار و مقاومت، نماد و الگوی بی‌نظیر شجاعت، رشادت و ایستادگی و پایمردی است.

«شهید مقاومت» در جبهه نبرد و جنگ در اوج اقتدار و صلابت و در میان مومنان و مجاهدان در اوج تواضع، عطوفت و مهربانی بود؛ ایشان همچون حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) هیچ وقت در مسیری که انتخاب کرد، سرگردان و پشیمان نشد، چرا که اندیشه و تفکر او بر اساس دستورات قرآن شکل گرفته بود.

«سرباز اسلام، سردار دل‌ها» نامی است که محبوبیت ویژه‌ای در میان مردم ایران و رعب و وحشت بسیاری در دل وحوش خون ریز داعشی ایجاد کرده بود. فردی که قهرمان ملی و چهره‌ درخشان در جهان اسلام و میان کشورها و ملت‌های آزادی‌خواه، مایه‌ی فخر و مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه‌ی تشیع است.

او همیشه یقین داشت که در مقابل دشمن پیروز می‌شود، چرا که مولا و مقتدایش، این ماموریت را به او داده بود و تا پای جان در راه تحقق آرمان‌های محوله که نجات جان انسان‌های بی‌گناه از دست ایادی دست‌نشانده استکبار بود درنگ نکرد و از پا نایستاد.

مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب مقاومت است، تلاش‌های او برای شکل‌گیری و تقویت هسته‌های مقاومت در منطقه از جمله حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و ... گواهی بر روحیه جهاد و از خود گذشتگی این شهید دارد.

با رشادت‌ها و اندیشه دفاع از حق، پرونده داعش را مختومه کرد و آرامش را به کشورهای منطقه بازگرداند، حق پدری بر تمامی یتیمان سوری و عراقی که گردن پدرشان از لبه تیغ داعش گذشته بود، داشت و یار خوبی برای فرزندان شهدا مدافع حرم در ایران بود.

خاطرات بسیاری از خانواده شهدای مدافع حرم نقل شده است که شهید سلیمانی در منزل آن‌ها حضور پیدا کرده و از خاطرات پدران مبارز و مجاهدشان برای آن‌ها بیان می‌کرد؛ اگر پدر شهید می‌شد، پدر معنوی سایه حمایت خود را بر سر خانواده شهدا می‌انداخت تا مبادا جای خالی پدر بر دل فرزندان سنگینی کند.

نماز صبح روز جمعه 13 دی ماه سال 98 برای تمام مردم ایران با اشک و ماتم همراه شده بود، حمله موشکی هلی‌کوپتر‌های آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از هم‌رزم‌هایشان هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

شهادتی که تا مدت‌ها کشور ایران، عراق، سوریه، هندوستان، پاکستان، ترکیه، فلسطین، لبنان و دیگر کشورهای مسلمان را غرق در بهت و ماتمی همچون ظهر عاشورا کرده بود.

شهید سلیمانی آسمانی بود و گویی زمینی‌ها را نمی‌دید، تمام امیدش به آسمانی بودن بود و به همین دلیل ترسی از دشمن نداشت و دیدیم «شهید سلیمانی» از «سردار سلیمانی» قوی‌تر شد و جایگاه والاتری یافت.

در بخشی از وصیت نامه این شهید خطاب به برادران و خواهران مجاهد آمده است«امروز قرارگاه حسین‌بن علی(علیه السلام)، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(صلوات الله علیه)»

سردار دل‌ها به دلیل اینکه با صداقت، تقوا، اخلاص و یار محرومان شده بود، تمام ستم‌دیده‌گان عالم او را دوست داشتند، مراسم تشییعی که پس از رحلت حضرت امام خمینی(رحمت الله) دومین تشییع باشکوه تاریخ انقلاب اسلامی بود؛ می‌توان این علاقه را در مراسم تشییع میلیونی این شهید درک کرد.

نیروهای جان بر کف بسیج در شهر علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) پیرو راه این شهید بوده و شورای شهر مشهد نیز در تلاش است با تاسی از اندیشه شهادت، ایثار و مقاومت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمت رسانی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->