رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳)  آخرین جزئیات از تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان (۸ خرداد ۱۴۰۳) بانک‌ مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام کرد | اخطار جدی به بانک‌هایی که از بخش‌نامه جدید پیروی نکنند یک دلار آمریکا وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) بایدونبایدهای عرضه نان اینترنتی در مشهد | نباید قیمت نان در بستر آنلاین افزایش یابد طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت در صف بررسی در مجمع تشخیص! پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن جو از اراضی خراسان‌رضوی نرخ روز دام زنده در بازار امروز مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | پیش‌بینی نرخ گوشت قرمز در بازار تشکیل ۴ پرونده تعزیراتی برای هیئت‌مدیره اتحادیه نانوایان مشهد بررسی وضعیت رهن و اجاره در شهرک شهید رجایی مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) دلار بازار آزاد به کانال ۵۸ هزار تومان صعود کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«یوز» برقی نیامده حاشیه درست کرد

  • کد خبر: ۸۶۵۷۵
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
  • ۱
«یوز» برقی نیامده حاشیه درست کرد
قیمت یوز اگرچه هنوز راهی بازار نشده است، اما چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و برای استفاده همه اقشار طراحی نشده است. این در حالی است که شنیده‌های غیررسمی در روز‌های گذشته از قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی این ماشین برقی خبر می‌داد.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ روزی که از خودرو‌های هیبریدی به عنوان خودرو‌های دوستدار محیط زیست رونمایی شد، عده‌ای گمان می‌کردند که این خودرو‌ها می‌توانند مشکلات زیست محیطی ناشی از جابه جایی انسان‌ها را تا حد زیادی رفع ورجوع کنند، اما حالا با گذشت سال ها، فعالان محیط زیست اعلام کرده اند که این خودرو‌ها سهم زیادی در کاهش آلودگی هوا ندارد. آن‌ها به طور متوسط تنها ۱۲ درصد از خودرو‌های بنزینی دی اکسیدکربن تولید می‌کنند و این رقم برای کنترل مشکل آلودگی هوا، به هیچ وجه کافی نیست.

حالا بشر به خوبی می‌داند که پایان دادن به آلودگی ناشی از تردد خودروها، تنها با جایگزینی ماشین‌های برقی ممکن است. سهم خودرو‌های برقی در دنیای امروز، یک در ازای هر ۲۵۰ خودرو است و سابقه اختراع آن به سال ۱۸۵۹ در لندن برمی گردد. تا پایان سال ۲۰۱۸ چیزی حدود ۱۸۰ مدل خودرو تمام برقی در دنیا معرفی شده است که در صدر پرفروش‌ترین این خودروها، خودرو‌های شرکت تسلا قرار دارند.

هزینه نگهداری این خودرو‌ها نسبت به خودرو‌های بنزینی در دنیا، بسیار پایین‌تر است و به واسطه تمام مزیت‌هایی که برای دولت‌ها و افراد دارند، تسهیلات تشویقی زیادی به شهروندان کشور‌های مختلف اعطا می‌شود تا به سراغ خودرو‌های برقی بروند. در ایران نیز، با تأخیر و تعلل فراوان؛ بلاخره پروژه تولید و رونمایی از خودرو‌های برقی کلید خورد. در سال ۱۳۹۶، شرکت سایپا از خودرو «ساینا»‌ی برقی رونمایی کرد و قرار بود این خودرو به تولید انبوه برسد، اما پس از رونمایی، دیگر خبری از ساینای برقی به گوش نرسید و این پروژه متوقف شد.

قیمت مطرح شده برای این خودرو، بیشتر از اغلب خودرو‌های بنزینی متوسط بود و از چالش‌های فروش این خودرو می‌شد به قیمت بالای آن اشاره کرد. همچنین در ایران زیرساخت‌های شارژ خودرو‌های برقی در جاده‌ها و شهر‌های مختلف مهیا نبود و در چند ساله گذشته نیز اقدامی در این باره انجام نشد. به تازگی خودروی دیگری نیز رونمایی شده است. خودرویی که «یوز» نام دارد و به صورت دو سرنشین و تک سرنشین، با شکل و شمایلی فانتزی عرضه می‌شود. این خودرو هنوز به تولید انبوه نرسیده است، اما اطلاعاتی درباره آن منتشر شده است.

یوز با هربار شارژ کامل باتری می‌تواند ۳ ساعت و نیم حرکت کند و حداکثر سرعت آن ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

طراحی بسیار نزدیک خودرو ۲ نفره یوز به رنو توییزی که در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط رنو رونمایی شد و در نوع خود جز اولین وسایل نقلیه با چنین شکل شمایلی بود سر و صدای زیادی به پا کرد. گرچه سازندگان این خودرو هم اذعان داشته اند که محصولشان را با الهام از نمونه فرانسوی ساخته اند. درواقع آنها از طرح منبع باز رنو توییزی برای طراحی یوز استفاده کرده اند.

«یوز» برقی نیامده حاشیه درست کرد

رنو توییزی

قیمت یوز اگرچه هنوز راهی بازار نشده است، اما چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و برای استفاده همه اقشار طراحی نشده است. این در حالی است که شنیده‌های غیررسمی در روز‌های گذشته از قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی این ماشین برقی خبر می‌داد. قیمت گزاف تمام شده آن در ایران، پررنگ‌ترین نقطه ضعف این خودرو است و باید دید که درآینده چه چاره‌ای برای همه گیر شدن استفاده از خودرو برقی در ایران اندیشیده می‌شود. هرچند میتوان پیش بینی کرد با عدم حمایت دولت و قیمت بالای آن این طرح با شکست روبرو شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
۶۰۰ میلیون که سهله ۶۰میلیونم ۳۰ میلیونش اضافه هستش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->