امروز (۲۹ اردیبهشت) بازدید از موزه‌ها رایگان است واکسیناسیون راهکار موثر در کنترل بیماری سرطان دهانه رحم  عبور آمار قربانیان تصادفات رانندگی از مرز ۲۰ هزار تن امدادرسانی اورژانس پیش بیمارستانی به ۲۵۰ مصدوم ناشی از حیوان گزیدگی چرا حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی طبق برنامه پرداخت نشد؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد بارش‌های بهاری خراسان رضوی به زندگی عشایری جان تازه‌ای بخشید میوه را برای سلامت می‌خورید یا لذت؟ راهکارهای کاهش کلسترول چیست؟ شناسایی مقصران احتمالی وقوع سیلاب مشهد، در دستور کار دادستانی نوشیدن چای تا چند فنجان مجاز است؟ چاقی مغز را پیر می‌کند | مراقب عواقب بی‌شمار چاقی باشید پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا سالمندان کُندتر حرکت می‌کنند؟ حرکت کاروان پیاده ۱۷۰۰ نفری در مسیر مشهد مقدس به مناسبت ولادت امام رضا(ع)
سرخط خبرها

استفاده دوباره از آب کتری و سماور ممنوع!

  • کد خبر: ۸۶۱۲۹
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
استفاده دوباره از آب کتری و سماور ممنوع!
بعضی از کار‌ها را افراد آنقدر انجام می‌دهند که برایشان یک کار عادی شده است در حالی که ممکن است آن کار برایشان مضر باشد. استفاده دوباره از آب کتری و سماور یکی از همین کارهاست که خیلی مضر است.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان می‌گویند آب جوشیده کتری و سماور را به هیچ عنوان نباید دوباره جوشاند و مصرف کرد.

هنگام آماده کردن چای بهتر است آب از قبل مانده در کتری را عوض کنید. آبی که مجدد جوشیده می‌شود حاوی مواد خطرناکی مانند آرسنیک و نیترات خواهد بود که به شدت برای بدن خطرناک است.

عین ا...، ولی زاده، کارشناس تغذیه با هشدار درباره لزوم پرهیز از چنین کاری گفت: «در آب چند بار جوشیده غلظت نیترات بیشتر می‌شود و سلامت مصرف کننده را به خطر می‌اندازد.

زمانی که نیترات در غلظت زیاد و به دفعات، در معرض حرارت بالا قرار گیرد، ترکیبات آن کاملا تغییر  می‌یابد و به نیتروزامین تبدیل می‌شود که می‌تواند سرطان زا باشد. افزون بر این، نیترات می‌تواند در روده به نیتریت تبدیل و در خون با هموگلوبین ترکیب شود و توانایی انتقال اکسیژن خون به بافت‌های بدن به خصوص مغز را کاهش دهد.»

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->