رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کشته و زخمی شدن ۲۲ تن در اعتراضات در لبنان

  • کد خبر: ۸۳۹۹۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کشته و زخمی شدن ۲۲ تن در اعتراضات در لبنان
طرفداران جنبش "حزب الله لبنان" و "جنبش أمل" علیه قاضی بیطار، بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت در چهارم اوت در اطراف مقر دادگستری بیروت به ویژه در منطقه "الطیونة" تجمع کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ العربی الجدید از تنش و ناآرامی اوضاع در منطقه "الطیونة" و تیراندازی از سمت یکی از ساختمان‌ها خبر داد. برخی منابع نیز از شنیده شدن صدای انفجار خبر دادند که گفته شده دلیل آن منفجر شدن یک خمپاره بی۷ بوده است.

ارتش لبنان نیز تجهیزات زیادی را به سمت منطقه "الطیونة" پس از تبادل آتش بین افراد مسلح ارسال کرد.

منابع امنیتی اعلام کردند، در نتیجه این تیراندازی دو تن کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

ارتش لبنان گفت، گشتی‌ها به منظور بازداشت افراد مسلحی که اقدام به تیراندازی می‌کنند به خیابان آمدند. ارتش لبنان هشدار داد که به سوی هر فرد مسلحی که در جاده‌ها رویت شود، تیراندازی خواهد کرد. فرماندهی ارتش لبنان از غیرنظامیان خواست که هر چه سریعتر از خیابان‌ها خارج شوند.

در پی کشته و زخمی شدن چند تن در جریان شلیک گلوله در منطقه الطیونه، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان همگان را به آرامش و عدم کشیده شدن به سمت فتنه به هر دلیلی فراخواند و در عین حال خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت ملی شد.

بر اساس این گزارش، دادگاه تجدیدنظر لبنان امروز (پنجشنبه) درخواست برکناری قاضی بیطار در پی مسائل اخیر درباره پرونده انفجار بندر بیروت را برای دومین بار رد کرد.

روز سه‌شنبه بازپرس دادگستری قاضی طارق بیطار حکم جلب علی حسن خلیل عضو جنبش امل را صادر کرد. خلیل در گفت‌وگو با المیادین گفت، اقدام قاضی بیطار غیرقانونی بوده و از اصولی که باید دنبال شود، تعدی کرده است.

پیشتر حزب‌الله لبنان، جنبش امل و جریان المرده خواستار تجمع مقابل کاخ دادگستری در بیروت در محکومیت تصمیم قاضی بیطار شده بودند.

از سوی دیگر، ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد، میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در کاخ "بعبدا" با ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی دیدار کرد.

میشل عون و ویکتوریا نولاند در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن در تمامی زمینه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار سفیر آمریکا در لبنان نیز حضور داشت.

نولاند روز چهارشنبه از مسکو عازم بیروت شد و قرار است با شماری از مسئولان لبنانی و نمایندگان جامعه مدنی دیدار کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->