بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند

• ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
ایده جدید ایلان ماسک: تبدیل استارشیپ به تلسکوپ غول‌پیکر فضایی

ترجمه شهرآرنیوز - ایلان ماسک به تازگی گفته است «استارشیپ» می‌تواند به تنهایی به‌عنوان یک تلسکوپ غول‌پیکر فضایی استفاده شود و حتی جای تلسکوپ هابل را بگیرد.

سفینه‌های اسپیس‌ایکس می‌توانند برای مأموریت، فضانوردان را روی سطح ماه ببرند، مدار‌های زمین را از زباله‌های فضایی پاک کنند و حتی به ساخت شهری در مریخ کمک کنند.

اما به تازگی ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، گفته است که از استارشیپ برای رصد نجومی هم می‌توان استفاده کرد. ماسک در توئیتی پیشنهاد کرد که خود استارشیپ می‌تواند سازه‌ای برای یک تلسکوپ غول‌پیکر باشد؛ تلسکوپی که وضحوحش ده‌برابر بیشتر از وضوح تلسکوپ هابل ناسا خواهد بود. این پیشنهاد نشان می‌دهد این میلیاردر هنوز ایده‌های بزرگی برای فضاپیمای شرکتش دارد.

به گفته ماسک، ایده تبدیل «استارشیپ» به یک تلسکوپ فضایی عظیم را اولین‌بار سال پرلموتر، اختر فیزیکدان آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، به او داده است.

این خبر پس از آن منتشر شد که تلسکوپ فضایی هابل که عمر زیادی دارد، ماه گذشته به دلیل نقص فنی نرم‌افزاری متوقف شد. دانشمندان ناسا به‌شدت دنبال راه‌حلی هستند که این تلسکوپ را دوباره به مسیر درست برگردانند.

ماسک در توئیت قبلی‌اش درباره برنامه‌هایش برای موشک‌هایی که به‌سمت مریخ پرتاب می‌شوند توضیحاتی ارائه داده بود. او گفت این موشک‌ها می‌توانند در مدار سوخت‌گیری کنند و محموله‌های سنگین را به مقاصدی دور، مثل ماه و مریخ، پرتاب کنند.

ایده جدید ایلان ماسک: تبدیل استارشیپ به تلسکوپ غول‌پیکر فضایی

طبق اطلاعات ناسا نوعی از موشک فالکن شرکت اسپیس‌ایکس می‌تواند حدود ۱۱ تُن را به مریخ پرتاب کند. نکته جالب این است که اگر استارشیپ طبق برنامه پیش برود، می‌تواند این رقم را ده‌برابر کند. اسپیس‌ایکس قبل از ارسال نخستین استارشیپ به مدار کار‌های زیادی برای انجام دارد.

ممکن است که پرتاب آزمایشی نمونه اولین استارشیپ طی هفته‌های آینده در اقیانوس آرام انجام شود، اما، اما وقتی این موشک به یک پلتفرم پایدار مانند Falcon ۹ تبدیل شود، می‌تواند با ادامه میراث هابل مرز‌های نجوم را جابه‌جا کند.

منبع: futurism