ساعت و تاریخ بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و النصر(۱۱ خرداد ۱۴۰۳)| آبی‌های ریاض فاتح همه چیز ستاره مدنظر پرسپولیس سرباز است!| ملوان خوشحال از قوانین سازمان لیگ ویدیو گل سردار آزمون به میلان در بازی دوستانه ترکیب پرسپولیس مقابل مس رفسنجان| آخرین ترکیب برای قهرمانی؟ کنایه تند نکونام به اوسمار در نشست خبری+ ویدیو| من هم اگر... ساعت و تاریخ بازی استقلال و پیکان| امیدوار به توقف پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی پرسپولیس و مس رفسنجان| یک گام تا قهرمانی سرخ‌ها فشار مضاعف مجیدی روی نکونام با انتشار یک استوری! ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان بازی پیکان و استقلال همچنان در دستگردی| تغییری در کار نیست رهبری‌فرد: استقلال و پرسپولیس هر دو لایق قهرمانی هستند حمایت هلدینگ خلیج فارس از نکونام موسوی: از سرخابی‌ها فقط رنگ پیراهنشان باقی مانده واکنش‌ها به تمارض عجیب دروازه‌بان استقلال شاگردان محرم نویدکیا در پی قهرمانی استقلال! دو داور کشتی ایران در المپیک پاریس بازگشت نیستلروی به جزیره
سرخط خبرها

یک ایران، نگران علی انصاریان

  • کد خبر: ۵۷۷۴۳
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
یک ایران، نگران علی انصاریان
جامعه هنر و ورزش در بیم و امید فرجام مبارزه فوتبالیست محبوب با کروناست و همه برای سلامتی علی انصاریان دست به دعا برداشته‌اند.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ صبح دیروز، زمانی که هواداران فوتبال بعد از بیدارشدن از خواب، تلفن‌های همراه خود را به دست گرفتند و وارد دنیای مجازی شدند، یک خبر همه‌شان را میخ‌کوب کرد؛ «علی انصاریان در کما».
 
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس که چندروز بعد از مرحوم مهرداد میناوند در بیمارستان فرهیختگان تهران بستری شده بود، تا عصر روز دوشنبه مسیر بهبودی را پشت سر می‌گذاشت، اما به‌یک‌باره همه‌چیز به‌هم‌خورد تا کمر مادر انصاریان از پیش خمیده‌تر شود. پزشکان بیمارستان فرهیختگان در پی سرایت ویروس به بخش‌های پایینی ریه، مجبور به استفاده از دستگاه ونتیلاتور شدند تا وضعیت او وخیم‌تر نشود. اتفاقی که چندان مطابق انتظار پیش نرفت و آن‌طور که دیروز در فضای مجازی منتشر شده بود، تقریبا ۹۵ درصد ریه‌های این پیشکسوت خشک شده است.

البته این همه ماجرا نبود. نزدیکی‌های ظهر بود که سطح اکسیژن انصاریان به ۴۰ رسید و ضربان قلب این چهره محبوب به‌شدت بالا رفت و تا ۱۶۰ رسید. یکی از بستگان انصاریان صبح دیروز درحالی‌که به‌شدت غمگین بود، در مصاحبه‌ای اعلام کرد بنابر اعلام پزشکان، اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، شاید قلب علی درنهایت تا ۲ ساعت دیگر بتواند این وضعیت را تحمل کند!

حضور چهره‌های ورزشی و سینمایی در بیمارستان

بعد از عمومی‌شدن وخامت حال انصاریان، چهره‌های ورزشی و هنری کم‌کم خود را به بیمارستان رساندند تا از آخرین وضعیت این چهره محبوب باخبر شوند. مطابق معمول، علی کریمی اولین چهره ورزشی بود که خودش را به خانواده علی انصاریان رساند تا در کنار ایشان فعالیت‌های لازم برای بهبود حال این پیشکسوت را انجام دهد. بعد از کریمی، ابوالقاسم‌پور، غلامپور، امیرآبادی، محمدخانی، علی پروین، احمدرضا عابدزاده، نیما نکیسا و... خودشان را به بیمارستان رساندند. جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری، مدیرعامل و معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس، هم در بیمارستان حاضر شدند و برای دقایقی با علی کریمی و نیما نکیسا گفتگو کردند. بیتا سحرخیز، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی ازجمله بازیگرانی بودند که روز گذشته خود را به بیمارستان فرهیختگان رساندند.

ایران دست‌به‌دعا شد

فضای مجازی که دیروز به‌صورت لحظه‌ای اتفاقات مربوط به انصاریان را پوشش می‌داد، در اقدامی کاملا خودجوش به صحنه دعا‌های مردم برای این پیشکسوت محبوب تبدیل شده بود. تقریبا همه صفحات و اکانت‌های تلگرامی و اینستاگرامی برای سلامت انصاریان دعا می‌کردند و دیگر هواداران را هم به این کار ترغیب می‌کردند. در این بین صفحه رسمی حاج‌شیخ‌حسین انصاریان، برای شفای همه بیماران به‌خصوص علی انصاریان، برادرزاده‌شان، از مردم درخواست قرائت حمد شفا کرد.

شایعه تلخ

درحالی‌که کم‌کم امید همه هواداران فوتبال رو به پایان بود، یکی از مجریان صداوسیما در اینستاگرام خبری پخش کرد. خبر مرگ انصاریان شاید اگر در هر صفحه یا کانال غیرموثقی پخش می‌شد، چندان جدی گرفته نمی‌شد، اما زمانی که این خبر توسط حامد غفاری (فردی که اولین‌بار خبر فوت مرحوم میناوند را اعلام کرده بود) پخش شد، خیلی از هواداران در غم و اندوه فرو رفتند. بعد از آن، پیگیری رسانه‌های رسمی نشان داد این خبر کذب بوده و انصاریان با کمک دستگاه‌های تنفسی در حال مبارزه با ویروس کروناست. هنوز نیم‌ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که مجری بخش خبری صداوسیما مجبور به تصحیح خبر خود و عذرخواهی از هواداران شد.

خوش‌خبری کریمی

عقربه‌های ساعت هنوز به ۱۹ نرسیده بود که علی کریمی همراه با چندتن از دوستانش بیمارستان را ترک کردند. زمانی که شماره ۸ محبوب سرخ‌ها به مردم جلو در بیمارستان رسید، از آن‌ها خواست برای بهبود وضعیت انصاریان دعا کنند و تا حد امکان به هیچ شایعه‌ای واکنش نشان ندهند. علی کریمی گفت: حدود ساعت ۱۸ علی انصاریان به هوش آمده و سطح اکسیژنش هم روی ۷۰ تا ۸۰ متغیر بوده است.
 
عددی که ظهر دیروز حتی به ۴۰ هم رسیده بود. با این همه جامعه ورزش و هنر، یعنی جایی که علی انصاریان تعلق بیشتری به آن‌ها دارد همچنان در بیم و امید هستند. زمانی که شما این مطالب را می‌خوانید ممکن است هر اتفاقی افتاده باشد. امیدواریم این اتفاقات چیزی جز خبر‌های خوب نباشد. بعد از رفتن ناباورانه میناوند هیچ کس دیگر تحمل یک داغ سخت تازه ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->