آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

افزایش ازدواج و کاهش طلاق در ایام کرونا

  • کد خبر: ۴۹۸۴۹
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
افزایش ازدواج و کاهش طلاق در ایام کرونا
شیوع ویروس کرونا با وجود اتفاقات تلخ و ناگوار، برخی فرصتهای تازه در سبک زندگی جامعه فراهم کرده است بطوریکه بسیاری از زوجهای جوان به دور از تجمل‌گرایی و متحمل نشدن هزینه‌های سنگین، زندگی مشترک خود را آغاز می کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، با وجود شیوع بیماری کرونا، تعداد ثبت ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق کشور (تا اواسط تیرماه) نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش و تعداد طلاق‌های ثبت شده نیز کاهش یافته است.

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش وجوانان ۶ مرداد ماه در این باره گفته بود: در چهارماه نخست سال جاری، ۲۰۰ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار واقعه طلاق ثبت شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق به ثبت رسیده است.

به گفته این مسئول، در حوزه ازدواج با شعار «شروع زندگی بدون مراسم و تشریفات» به نوعی کرونا تبدیل به فرصتی برای ازدواج آسان شده است.

اعظم کریمی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز در این باره می‌گوید: تجمل‌گرایی و برگزاری مراسم‌های تشریفاتی در برخی خانواده‌ها به عنوان یکی از مهمترین موانع ازدواج و تشکیل خانواده محسوب می‌شد؛ اما شیوع کرونا این تجمل‌گرایی را در ازدواج جوانان کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه این روز‌ها بسیاری از زوج‌های جوان بدون برگزاری مراسم عقد و عروسی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند معتقد است شیوع این بیماری شاید یک فرصت برای تغییر سبک زندگی و تشکیل خانواده (به دور از تجمل‌گرایی) باشد.

به گفته کریمی، بیش از ۵۳۰ هزار ازدواج نیز در سال ۹۸ و ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ مورد طلاق نیز در سال ۹۸ به ثبت رسیده است.
 
منبع:فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->