بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش محیط زیست به فیلم جنجالی علی زند وکیلی + ویدئو

  • کد خبر: ۴۰۲۵۷
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
واکنش محیط زیست به فیلم جنجالی علی زند وکیلی + ویدئو
مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست نسبت به انتشار فیلم بغل کردن یک توله شیر توسط خواننده مشهور کشورمان، علی زند وکیلی در فضای مجازی واکنش نشان داد.
به گزارش شهرآرانیوز، شهاب الدین منتظمی، مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست درباره حواشی مربوط به انتشار فیلم خواننده معروف با یک توله شیر در فضای مجازی اظهار کرد: در حال پیگیری این ماجرا هستیم و امیدواریم این هنرمند کشورمان از روی دوستی و احساسات آن حرف‌ها را زده باشد.

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه منزل مسکونی، محل نگهداری از حیات وحش نیست، گفت: حیات وحش تکلیفش مشخص است.

منتظمی تصریح کرد: سازمان محیط زیست به مرکزی که این عمل در آن انجام شده، تذکر‌های لازم را داده است و قطعا این ماجرا را پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است، چندی پیش علی زند وکیلی خواننده کشورمان در صفحه اینستاگرام خود فیلمی را منتشر کرد که در آن یک توله شیر را بغل کرده بود و آن را می‌بوسید و در آن فیلم گفت که قصد دارد این توله شیر را نزد خود نگه دارد. انتشار این ویدیو بازخورد‌های زیادی در صفحات مجازی از سوی دوستداران حیات وحش و محیط زیست داشت، بازخورد‌هایی که سبب شد این خواننده مشهور این ویدیو را از صفحه شخصی خود پاک کند و در پی آن یک مطلب عذرخواهی منتشر کرد.
 
متن نامه هدیه تهرانی
در روزهای گذشته انتشار ویدئویی از علی زندوکیلی خواننده پاپ که در آن اعلام کرده بود قصد نگهداری از یک بچه شیر را دارد در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ساز شد و بسیاری از دوستداران محیط زیست به آن واکنش نشان دادند. یکی از این افراد هدیه تهرانی بود که با انتشار یک نامه به انتقاد از این حرکت و نقد وضعیت نگهداری حیوانات وحشی در برخی از مراکز نگهداری پرداخت.
 
واکنش محیط زیست به فیلم جنجالی خواننده مشهور + ویدئو
 
«با دیدن این ویدئو می‌توان متوجه شد که هنرمند گرامی،  جناب آقای زندوکیلی که قصد نگهداری بچه شیری را داشتند و در این خصوص فیلمی را در صفحه خود به اشتراک گذاشتند از نابهنجار بودن  این موضوع آگاه نبودند و شاید واگذارکنندگان این بچه شیر جدا کردنش را از مادر نابهنجاری نمی‌دانستند و یا دلائل دیگری داشتند که به راحتی امکان انتشار این ویدیو را نیز دادند!... چرایی و سوالا ت بسیاری در این خصوص وجود دارد،  البته نه از جناب زندوکیلی که به نظر بسیار علاقمند به حیات وحش هستند اما ظاهرا ناآگاه از اصول زیست آنها و این عدم آگاهی  در بسیاری از علاقمندان به حیوانات نیز دیده می‌شود!

این موضوع و همینطور  موضاعات بیشتری  مثل (کاریزا) توله خرس ۲ ساله که به دلیل بی‌توجهی با طناب در قفس خود خفه شد باعث می‌شود نه تنها توجه علاقمندان به حیوانات که مهمتر از آن توجه “مسئولین را بیشتر به موضوعاتی مثل چرائی واردات و یا صادرات حیات وحش غیربومی، ضرورت وجود باغ‌وحش‌ها، قاچاق حیات وحش و لزوم ایجاد مراکز بازپروری و نگهداری معطوف کنیم.“ 

مصائب و موضوعات بسیار گسترده‌ای در زمینه حیات وحش و حفظ ارزش‌های طبیعت و محیط زیست  وجود دارند و به همین دلیل پرداختن و رسیدگی به  موضوع باغ‌وحش‌ها و مراکز نگهداری و قاچاق حیوانات هرگز در اولویت قرار نگرفته است. 

با این وجود مسائل  اخیر فرصتی است که مسئولین پاسخ این سوالات را داده و به کمک کارشناسان و علاقمندان راهکار این معضلات را پیدا کنند و توجه خود را به حیات وحش و محیط زیست مهجور کشورمان بیشتر کنند! 

از همه علاقمندان به حیوانات خواستاریم که در  ترویج و نگهداری از حیات وحش جدا خودداری کنند و در راستای تشکیل و بهینه‌سازی مراکز نگهداری با اصولی صحیح و جلوگیری از قاچاق حیات وحش، چه توسط اشخاص حقیقی چه باغ‌وحش‌ها  همراه باشند.»

 

پاسخ زندوکیلی

زندوکیلی برای فرار از این اعتراض‌ها متنی برای توضیح در صفحه‌اش منتشر کرد که در ادامه آن را می‌بینید.

واکنش محیط زیست به فیلم جنجالی خواننده مشهور + ویدئو

 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->