پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو جشن قهرمانی پرسپولیس پس از غلبه بر مس رفسنجان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فولاد و نساجی در لیگ برتر (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) | اهوازی‌ها در لیگ ماندنی شدند جدول لیگ برتر ایران در پایان هفته سی‌ام و قهرمانی پرسپولیس نتیجه بازی پرسپولیس و مس رفسنجان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌| قهرمان سرخ می‌پوشد! ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و مس رفسنجان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو گل اول پرسپولیس به مس رفسنجان توسط گولسیانی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مربیان بدون پشتوانه، خانه‌نشین شده‌اند

  • کد خبر: ۳۷۴۱۳
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
مربیان بدون پشتوانه، خانه‌نشین شده‌اند
آنا براتی، مربی مشهدی کشتی کلاسیک و آلیش بانوان از عدم حمایت مسئولان از این رشته گلایه ‌مند است.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بیش از ۵ ماه است که شیوع بیماری کرونا جامعه ورزش را به قرنطینه و مرخصی اجباری برده است. در کنار ضرر‌های میلیاردی که به بدنه صنعت ورزش وارد می‌شود، ملموس‌ترین زیان‌ها شامل حال مربیان و ورزشکاران می‌شود؛ مربیانی که مخارج زندگی خود را از حضور در لیگ‌ها و مسابقات و کلاس‌های آموزشی به دست می‌آوردند و حالا مدت‌هاست که با تعطیلی ورزش، آن‌ها نیز دیگر درآمدی از این راه ندارند.

آنا براتی از مربیان ملی رشته کشتی و کوراش بانوان در مشهد است که او نیز در وصف‌حال این‌روز‌های خود می‌گوید خانه‌نشین است. او می‌گوید: از اواخر بهمن‌ماه همه‌چیز به حالت تعلیق درآمد و من نیز دیگر در سالن‌ها حاضر نشدم. در این مدت که ورزش تعطیل است و امیدی هم به شروع تمرینات رشته کشتی و کوراش ندارم، از مشهد دور شده‌ام و در طرقبه و فضای باز زندگی می‌کنم و در مکانی مطمئن و خلوت به تمرینات ورزشی روزانه‌ام می‌پردازم.


رعایت‌نکردن بهداشت در سالن‌ها

براتی با بیان اینکه از تعطیلی سالن‌های ورزشی در چنین‌شرایطی استقبال می‌کند، ادامه می‌دهد: تاجایی‌که دیده‌ام، واقعا بهداشت در سالن‌های ورزشی معمولی که فرزندان ما حضور پیدا می‌کنند، رعایت نمی‌شود؛ به‌ویژه سالن‌های کشتی و رزمی و قطعا بازبودن این فضا‌ها در چنین‌وضعیتی خطر بسیار زیادی دارد.

سرمربی تیم کشتی کلاسیک و آلیش بانوان خراسان رضوی درباره درآمدنداشتن مربیان در این مدت نیز می‌گوید: بسیاری از مربیان، سرپرست خانواده هستند و مسئولیت یک زندگی را برعهده دارند که از محل مربیگری گذرانده می‌شده و قطعا چنین‌شرایطی که پیش آمده، بیشترین ضربه را به آن‌ها زده است.


مربیگری پنهانی به‌خاطر درآمد

او ادامه می‌دهد: عده‌ای از بچه‌ها در همان روز‌های ابتدایی شیوع، درخواست کردند تا برای آن‌ها کلاس‌های خصوصی دوسه‌نفره برگزار کنم، اما راضی نشدم؛ زیرا بازهم بستر انتقال بیماری ایجاد می‌شد و نمی‌توانم مسئولیت بیمارشدن شاگردانم را در این تمرینات برعهده بگیرم. از همان زمان عده زیادی به‌صورت قاچاقی در باشگاه‌ها تمرین می‌کنند و در همین موقعیت که باشگاه‌ها باید تعطیل باشند، عده‌ای پنهانی تمرین می‌کنند و مربیانی نیز برای تأمین درآمد و خرج زندگی مجبورند تمرین در چنین‌شرایطی را قبول کنند؛ اما سلامت آن‌ها در خطر است.


تأکید بر تمرین انفرادی ورزشکاران

براتی خاطرنشان می‌کند: متأسفانه ورزشی‌های استان به‌ویژه جودو و کوراش، بیشترین ضرر را از این ویروس دیده‌اند. قرار بود نایب‌رئیس کوراش بانوان استان باشم و حتی در دیداری که با روحانی داشتم، حکم خود را از او دریافت کردم؛ اما به فاصله ۲ هفته خبر فوت روحانی را شنیدم و بسیار متأثر و متوجه شدم همین‌قدر این ویروس می‌تواند ورزشی‌ها را تهدید کند. من نیز از شاگردانم خواسته‌ام که تنهایی ورزش کنند. در این شرایط دلیلی برای تمرین دسته‌جمعی نیست، زیرا فعلا خبری از مسابقه و رویداد نیست.
 
نایب‌رئیس بانوان هیئت کشتی خراسان رضوی در پاسخ به این سؤال که هیئت، فدراسیون و وزارت، راه‌حلی برای حمایت از مربیان و اختصاص بسته‌های معیشتی پیدا نکرده‌اند، می‌گوید: متأسفانه مربیان هیچ‌کدام بیمه نیستند و نمی‌توانند از تسهیلات استفاده کنند و در نتیجه پشتوانه‌ای ندارند. طبق آخرین آمار، نزدیک به ۵۰۰ مربی مردو‌زن در این رشته و در استان داریم و نمی‌دانم چطور می‌شود به این تعداد مربی کمک کرد. اداره کل ورزش و جوانان باید فکری به حال این اوضاع مربیان بکند، زیرا دیگر اسپانسری وجود ندارد و پولی به‌سمت هیئت نمی‌آید.

او ادامه می‌دهد: تمامی تسهیلاتی که تابه‌امروز اعلام کرده‌اند، برای باشگاه‌ها بوده است و خبری از مربیان و ورزشکاران نیست. قانونی هم برای باشگاه‌ها گذاشته نشده که مربیان خود را بیمه کنند و معمولا بعد از یکی‌دو ماه مربی را اخراج می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->