معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی انویدیا استفاده معلولان از خدمات دانش‌بنیان توان‌بخشی آسان‌تر می‌شود کنسول دستی ROG Ally X ایسوس رونمایی شد + قیمت و مشخصات سلب امتیاز سیم‌کارت به علت بدهی ممنوع شد آپدیت تازه تلگرام منتشر شد + ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید آیفون 5s به فهرست گوشی‌های منسوخ‌ اپل اضافه شد آیا سایت سازمان حج و زیارت هک شده است؟ + جزئیات انتصاب علی حکیم‌ جوادی به ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور زمان عرضه هدست اپل ویژن پرو در خارج از آمریکا مشخص شد جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است
سرخط خبرها

راه‌اندازی اینترنت کوانتومی ملی درآمریکا بر طبق یک سند

  • کد خبر: ۳۶۳۸۶
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
راه‌اندازی اینترنت کوانتومی ملی درآمریکا بر طبق یک سند
وزارت انرژی آمریکا سند راه‌اندازی اینترنت کوانتومی ملی این کشور را منتشر کرد. بر اساس این سند پنج هدف میانی در مسیر دستیابی به اینترنت کوانتومی ملی که دارای سرعت بسیار زیاد و غیرقابل هک بوده در آمریکا تعریف شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، این سند دربرگیرنده چهار حوزه تحقیقاتی است که برای راه‌اندازی این فناوری، باید در اولویت قرار بگیرند.

این حوزه‌های تحقیقاتی شامل تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای اینترنت کوانتومی، طراحی و تولید تجهیزات شبکه سازی اینترنت کوانتومی، فناوری‌های تکرار، سوییچینگ و مسیریابی برای درهم تنیدگی کوانتومی و فناوری‌های لازم برای اشکال زدایی شبکه‌های کوانتومی هستند.
بر اساس این سند پنج هدف میانی در مسیر دستیابی به اینترنت کوانتومی ملی در آمریکا تعریف شده است. اولین هدف میانی، اطمینان از امکان راه‌اندازی این فناوری روی شبکه‌های فیبری است. هدف دوم، توزیع فوتون‌های درهم تنیده در پایگاه‌های موجود در یک شهر است. هدف بعدی راه‌اندازی شبکه‌های ذخیره سازی کوانتومی در بین دو شهر است. هدف چهارم استفاده از تکرارکننده‌های کوانتومی برای تشدید سیگنال در یک ایالت است. آخرین هدف نیز راه‌اندازی یک زیرساخت عملیاتی بین لابراتوارها، دانشگاه‌ها و صنایع است.
پیشرفت به سوی اینترنت کوانتومی در حال افزایش است. ماهواره Micius کشور چین جنبه‌های مختلف این فناوری را نشان داده است. این ماهواره بیشترین رکورد درهم‌تنیدگی کوانتومی را به خود اختصاص داده و توانسته است با استفاده از این فناوری اطلاعات را از فاصله هزار و ۲۰۰ کیلومتری مخابره کند. اکنون دولت آمریکا نیز سند راه اندازی اینترنت کوانتومی ملی را تدوین کرده و حتی روند کار را نیز شروع کرده است.
این سند به صورت آنلاین در وب‌سایت وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->