سرخط خبرها

بهبودی دانشجویان گنابادی مبتلا به کرونا

  • کد خبر: ۳۴۰۳۹
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
بهبودی دانشجویان گنابادی مبتلا به کرونا
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تمام دانشجویان مبتلا به کرونا در این دانشگاه بعد از گذراندن ۱۴ روز قرنطینه و درمان با حال عمومی خوب ترخیص شده و به منازل خود بازگشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسن مینوئیان حقیقی افزود: پس از مشاهده علائم مشکوک به کرونا در تعدادی از دانشجویان در ۲۲ خرداد ماه امسال، اقدامات لازم برای جداسازی و انتقال آنان به اتاق زرد خوابگاه انجام و تست کرونا از آنها گرفته شد.

وی ادامه داد: با مثبت اعلام شدن نتیجه تست‌ها، از سایر دانشجویانی که با آنها در ارتباط بودند نیز تست کرونا گرفته شد و با مصوبه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا و طبق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محل و طبقه‌ای مجزا در هر خوابگاه برای قرنطینه دانشجویان آلوده به ویروس کرونا اختصاص یافت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه دسترسی سایر دانشجویان به این طبقات وجود نداشت و ورود و خروج دانشجویان مبتلا به کرونا با نظارت کامل کارکنان امور خوابگاه‌ها انجام می‌شد گفت: اکثر این دانشجویان هیچ‌گونه علائمی نداشتند و فقط به دلیل مثبت شدن نتیجه تست کرونا و پیشگیری از انتقال ویروس به سایر دانشجویان مدت ۱۴ روز قرنطینه شدند.

وی افزود: علاوه بر ارجاع مرتب و مستمر این دانشجویان به پزشک برای معاینه، ۲ پرستار زن و مرد برای بررسی علائم و ارائه توصیه‌های لازم به این دانشجویان به صورت روزانه به خوابگاه‌ها مراجعه داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم پیش از این گفته بود: بر اساس آزمایش‌های انجام شده نتیجه آزمایش کرونای ۳۱ نفر از دانشجویان این دانشگاه مثبت اعلام شده است.

دکتر جواد باذلی افزود: با توجه به دستورالعمل بازگشایی دانشگاه‌ها فقط کلاس‌های عملی و کارورزی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بازگشایی شد.

وی ادامه داد: با وجود رعایت تمام اصول بهداشتی از طرف دانشگاه از جمله رعایت تعداد ظرفیت محدود در خوابگاه‌ها و فاصله استاندارد در سالن غذاخوری، حضور دانشجویانی از نقاط مختلف کشور و همچنین افزایش مراودات و رعایت نکردن مسایل بهداشتی توسط برخی دانشجویان، موجب ابتلای آنان به کرونا شد که اقدامات لازم برای قرنطینه کردن آنها انجام گرفت.

شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->