ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند رژیم غذایی افراد باید متناسب با منطقه و فصلی که در آن قرار دارند، تنظیم شود بهترین مواد غذایی برای صبحانه؛ از این نوشیدنی غافل نشوید خوردن آبگوشت برای این افراد ضرر دارد بهترین مواد غذایی برای تغذیه بعد از تمرین ورزشی
سرخط خبرها

کرونا، میهمان ناخوانده جشن‌های عروسی خانگی

  • کد خبر: ۳۱۱۷۴
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کرونا، میهمان ناخوانده جشن‌های عروسی خانگی
گزارش‌های میدانی نیز از برگزاری عروسی‌ها در منازل افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی و ماسک حکایت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، این روزها که میزان ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرده، گویا حساسیت مردم نیز معکوس شده و کمتر به کرونا حساس هستند و حتی در منازل اقدام به برپایی عروسی می‌کنند.

اردیبهشت‌ماه را دوره شیوع پیک کرونا در ایران می‌دانستند و آمارها پس از اردیبهشت سیر نزولی پیدا کرده بود اما طی چند روز گذشته با برداشته‌شدن محدودیت‌ها شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در سطح کشور و به تبع آن در گناباد هستیم.

گزارش‌های میدانی نیز از برگزاری عروسی‌ها در منازل افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی و ماسک حکایت دارد و شب‌ها نیز شاهد حضور مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح پارک‌ها و بوستان‌های گناباد هستیم.

یکی از شهروندان گناباد بیان کرد: دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا برداشته‌شدن محدودیت ها بوده و مردم فکر کرده‌اند کرونا تمام شده و بدون رعایت مسائل بهداشتی در جامعه تردد دارند.

آقای جوانی که ماسک زده نیز به خبرنگار تسنیم می‌گوید: متاسفانه ترس مردم از مرگ و میر و مشکلات تنفسی کرونا کاهش پیدا کرده و دیگر مردم آن ترس چند ماه قبل را ندارند و به همین دلیل مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

یکی از کسبه گنابادی نیز در همین زمینه گفت: دولت قرار بود به کسبه و آسیب‌دیدگان کرونا کمک کند ولی وقتی من کاسب این کمک به دستم نرسیده برای نیازهای خودم هم شده باید درب مغازه را باز کنم و به همین دلیل تردد دارم در جامعه و همین کار سبب شده مردم هم بیرون بیایند و پروتکل‌ها هم رعایت نمی‌شود.

خانم جوانی نیز در خصوص کم شدن اهمیت مردم به پروتکل‌های بهداشتی بیان می کند: در روزهای اول کرونا رسانه‌ها به خوبی مباحث آموزشی و هشدار را به مردم نشان دادند ولی وقتی رسانه‌ها کمتر دیگر به این موضوع می‌پردازند برداشت مردم این است که کرونا تمام شده و رعایت نمی‌کنند.

جواد باذلی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز چندی قبل در گناباد بیان داشت: اگر این روندی که داریم به اول مهر و همزمانی آن با آنفلونزا همراه شود با توجه به جمعیت مسن گناباد شاهد افزایش فوتی‌ها نیز خواهیم بود و در حال حاضر حدود ۱۰ درصد مردم از پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->