سرخط خبرها

گام‌های پایانی بهسازی پیاده‌روهای کوهسنگی

  • کد خبر: ۳۰۶۵۶
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
گام‌های پایانی بهسازی پیاده‌روهای کوهسنگی
رئیس اداره فنی و عمران شهرداری منطقه ۸ از پایان عملیات پیاده‌رو‌سازی خیابان کوهسنگی خبر داد

صفائی/ شهرآرانیوز - خیابان کوهسنگی یکی از خیابان‌های اصلی برای عبور و مرور زائران و مجاوران به کوهسنگی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد زیاد عابران پیاده در این خیابان، فاز دوم عملیات سامان‌دهی و نوسازی مسیر پیاده‌رو، بازسازی باغچه‌ها، اصلاح و بازسازی سنگ جداول و اصلاح شیب‌بندی کف در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.
بسیاری از رهگذران خیابان کوهسنگی از طولانی شدن پروژه پیاده‌روسازی این خیابان گله و درخواست داشتند هر چه زودتر این پروژه به پایان برسد. همین موضوع سبب شد تا به‌سراغ مدیران شهرداری منطقه ۸ برویم و از آن‌ها درباره روند اجرایی پروژه جویا شویم.
رئیس اداره فنی و عمران شهرداری منطقه ۸ با اشاره به پایان پروژه پیاده‌روسازی خیابان کوهسنگی حدفاصل پارک کوهسنگی تا میدان شریعتی (ضلع شرقی) با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال گفت: پیاده‌رو‌ها از زیرساخت‌های مهم شهری و مهم‌ترین و پرکاربردترین بخش فضای عمومی شهر هستند. ایجاد فضای مناسب برای عابران پیاده از لحاظ زیباسازی و تعاملات اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
محسن خادم پیر ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه عظیم تسهیل حرکت عابران و بهبود عبور و مرور و افزایش زیبایی بصری، بهبود سیما و منظر معابر هسته اصلی پایتخت معنوی ایران و حفظ و ارتقای هویت شهری و درنهایت استانداردسازی پیاده‌رو برای بهره‌برداری شهروندان از خدمات شهر است.
رئیس اداره فنی و عمران شهرداری منطقه ۸ با اشاره به اینکه به منظور رفاه حال شهروندان و مناسب‌سازی محیط شهری، اجرای عملیات عمرانی پیاده‌روسازی خیابان کوهسنگی به‌عنوان کانون تعاملی انسان؛ شهر و طبیعت و قطب گردشگری شهری در دستور کار مدیریت شهری منطقه ۸ قرار گرفته است، افزود: در راستای احترام به نظر شهروندان، در جزئیات و طراحی مبلمان شهری سال گذشته نظرسنجی برای بهسازی پیاده‌رو خیابان کوهسنگی برگزار شد و اجرای این طرح طبق نظر شهروندان توسط مشاور طرح و با هدف تسهیل در رفت و آمد عابران پیاده و ارتقای کیفیت گذر، امنیت خاطر عابران و فراهم‌کردن محیطی جذاب و استفاده بهینه از عرض معابر انجام شد.
خادم پیر با اشاره به اتمام پروژه زودتر از موعد مقرر، تصریح کرد: با آگاهی از ضرورت پروژه و موقعیت مکانی و حجم زیاد تردد و نقش ارتباطی خیابان کوهسنگی، فاز اول پیاده‌روسازی، ترمیم و سامان‌دهی این محور مواصلاتی در حد فاصل پارک کوهسنگی تا میدان شریعتی (ضلع شرقی) به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر و با صرف اعتباری حدود ۳۸ میلیارد ریال و مساحت ۱۰ هزار مترمربع رو به پایان است.
رئیس اداره فنی و عمران شهرداری منطقه ۸ توضیح داد: افزایش ضریب ایمنی، تردد آسان و ترغیب به پیاده‌روی؛ زیباسازی منظر شهری، مناسب‌سازی و رعایت استاندارد‌های فنی برای سهولت تردد عابران پیاده به‌ویژه نابینایان، معلولان و سالمندان از اولویت‌های اجرای این پروژه عمرانی بوده است. بر همین اساس احداث مسیر دوچرخه، تایل‌فرش پیاده‌روها، احداث مسیر تردد نابینایان، نصب پایه روشنایی و مبلمان شهری، احیای فضای سبز موجود و اجرای تأسیسات آبیاری تحت‌فشار از اقداماتی است که در این پروژه با بهترین شرایط کیفی انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->