یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیازمند بررسی بیشتر و جدی‌تری است فرماندار مشهد: سیلاب اخیر مشهد طی دو قرن گذشته بی‌سابقه بوده است
سرخط خبرها

رونمایی از نخستین پروژه محصورسازی هنری طرح‌های عمرانی مشهد

  • کد خبر: ۳۰۰۰۹
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
رونمایی از نخستین پروژه محصورسازی هنری طرح‌های عمرانی مشهد
اولین پروژه محصورسازی هنری پروژه‌های عمرانی در مشهد رونمایی شد
لیلی رحمانی/شهرآرانیوز - اولیــــــــن پــــروژه محصورسازی هنــــری بـــرای پروژه‌های عمرانی با عنــــــوان «ســـــایه شــــــــهر» ازسوی سازمان عمران شهرداری مشهد اجرا شد. اولین کلنگ‌های هر پروژه عمرانی که بر زمین می‌خورد حاصلی جز گرد و خاک و سر و صدا ندارد؛ تصویری که خیلی‌ها علاقه‌ای به دیدنش ندارند و آرزو می‌کنند در حوالی محل زندگی شان خبری از آغاز پروژه عمرانی نباشد. در واقع تحمل به فرجام رسیدن پروژه‌های عمرانی با آنکه همه می‌دانند در نهایت نتیجه‌ای مثبت و دلچسب به همراه خواهد آورد، کاری سخت و ملال آور خواهد بود. اما کافی است کمی ذوق و سلیقه به همان پروژه‌های سخت و خاکستری اضافه شود تا تحمل وضعیت آشفته زمان اجرا را آسان کند.
این همان اتفاقی است که در یکی از پروژه‌های مهم شهری مشهد رخ داد و گویا قرار است ادامه دار باشد؛ افزودن کمی هنر و ذوق به خاک و آهن! این روز‌ها در همه کشور‌های پیشرفته دنیا مرسوم است که هنرمندان با ابزار هنرشان، رنگ تازه‌ای به پروژه‌های عمرانی می‌دهند تا علاوه بر رفع نازیبایی، فضایی زیبا و جدید به شهروندان ارائه کنند؛ تلفیق هنر و ساخت و ساز و محصورسازی هنری که گامی درراستای تقویت بیشتر همکاری‌های مدیریت شهری و هنری باشد.

نادر و فردوسی در سایه شهر!
کارگران مشغول کارند و درون محوطه پروژه پر است از خاک و نخاله و ابزار سخت ساخت و ساز. جایی که قرار است به زودی به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های نوآوری کشور تبدیل شود و پذیرای تعداد زیادی از شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران شهر باشد، در نخستین گام، مهمان هنرمندان شهر شده است؛ المان رنگ و لعاب داری که تصویر کوچکی از نماد‌های مهم شهر همچون حرم مطهر رضوی، آرامگاه فردوسی، نادرشاه افشار و برخی پروژه‌های شهری، چون میدان امام حسین (ع) است. محصورسازی کارخانه نوآوری می‌تواند گامی درراستای فراگیری انجام این اقدام در دیگر پروژه‌ها باشد.

سایه روشن شهر در شب
حوالی ظهر است و با تابیده شدن نور خورشید، سایه این المان شهری که قرار است مسئولیت چشم نوازی را داشته باشد و همه روز‌های خاکستری ساخت و ساز را در پس خود پنهان کند، روی زمین افتاده است؛ سایه‌ای که بدون نگاه به خود المان، به راحتی تصویری از شهر است. همین موضوع باعث شده است این پروژه «سایه شهر» نام بگیرد. چند روزی از نصب این المان زیبا نمی‌گذرد، اما محل سلفی گرفتن بسیاری از شهروندان شده است. یکی از اهالی در این باره می‌گوید: از روزی که این المان را نصب کرده اند، دیگر مجبور نیستم چشمم را که باز می‌کنم، پروژه‌ای خاکی در پس سایه شهر ببینم. به نظر او این اقدام، کار جالبی است و بسیار زیباتر از بنر‌های تبلیغاتی است که گاهی دور محل پروژه‌ها نصب می‌شود.
این پنل ساخته شده که این روز‌ها به دور این کارخانه کشیده شده، قابل حمل است و می‌تواند بعد از اتمام پروژه، به سایر پروژه‌ها منتقل شود. کارخانه نوآوری مشهد که درحال حاضر در محل قدیمی کارخانه کوکا واقع در بولوار کوثر در حال احداث است، قرار است به نقطه امیدی برای جامعه نخبگانی و ایده پرداز شهر تبدیل شود تا آن‌ها بتوانند با بهره گیری از این بستر، خلاقیت‌ها و ایده‌های خود را با شتاب دهنده‌ها به اشتراک بگذارند و در مقابل شتاب دهنده‌ها نیز موظف به حمایت و پشتیبانی از نخبگان در حوزه‌های مختلف هستند. این پروژه، رقیب مهمی برای کارخانه علم و فناوری تهران خواهد بود و در شرق کشور بی نظیر است و در ایجاد اشتغال جوانان مشهدی نقش مؤثری خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->