سرخط خبرها
رمان جدید شیوا مقانلو با عنوان «اسرار عمارت تابان» از اول تیرماه در ایران توزیع می‌شود

اکشن، معمایی و زنانه

  • کد خبر: ۲۹۵۹۸
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
اکشن، معمایی و زنانه
تازه‌ترین اثر بانوی نویسنده و مدرس ادبی کشورمان، رمانی معمایی است با عنوان «اسرار عمارت تابان» که از اول تیرماه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

قاسمی/گزارش شهرآرانیوز- «اسرار عمارت تابان» آخرین اثر شیوا مقانلو، مدرس و مترجم ادبی کشور، است که در ژانر معمایی‌حادثه‌ای خلق شده است.
حادثه‌محور بودن، مهم‎‌ترین ویژگی این اثر معمایی است که مقانلو به آن اشاره می‌کند. به گفته او این رمان، داستان زن باستان‌شناسی را روایت می‌کند که در منطقه‌ای در خراسان شمالی به‌نام دژ بلقیس اسفراین کاوشی پرماجرا انجام می‌دهد. مقانلو درباره حادثه‌محور بودن این اثر می‌گوید: رمان جدیدم اثری اکشن و معمایی است. من گاهی از تکراری و یکنواخت بودن فضا‌های داستانی و شغل و ویژگی‌های ثابت شخصیت‌ها در ادبیات معاصر گله کرده‌ام و نقد‌هایی به کم‌بودن تنوع تجربه زیستی در رمان‌های معاصر داشته‌ام که امیدوارم این رمان پویایی مدنظرم را ارائه دهد. به نظر من درباره هر مسئله‌ای باید ایجابی عمل کنیم، یعنی صرفا از کار دیگران ایراد نگیریم، بلکه کاری را که فکر می‌کنیم درست است، انجام دهیم. اگر به نظر من قهرمان ماجراجو نداشته‌ایم، سعی کرده‌ام خودم خلقش کنم.
نبود حادثه و درگیری صرف نویسندگان به‌ویژه نویسندگان زن با حالات ذهنی و درگیری‌های عاطفی از مهم‌ترین نقد‌های این نویسنده و مترجم کشور به برخی آثار ایرانی است.
به گفته او اکنون تبلیغات «اسرار عمارت تابان» در فضای مجازی آغاز شده است و این کتاب از اول تابستان در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->