سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی جانبازان رونمایی می‌شود وزیر صمت: تولید خودرو امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید افزایش قیمت طلا و سکه در بازار مشهد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) بزرگترین نیروگاه بادی شرق کشور افتتاح شد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) فایل‌های اجاره قیمت مناسب در نزدیکی حرم مطهر را در بلوار مصلی مشهد پیدا کنید (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) عرضه ۱۰ هزار خودروی برقی در کشور تا آخر تیر ویدئو | ابطال سپرده‌های بانکی با نرخ سود غیرقانونی فرصت ایران‌خودرو به حواله‌داران پژو پارس + قیمت خودرو (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) بازار سرد خودرو در ماه داغ معامله گران بازار مسکن در انتظار چه هستند؟ (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۱۰ میلیارد ریال پرونده تخلف تشکیل دادند مقایسه بازدهی بازار‌های دلار و بورس در دولت‌های مختلف + نمودار (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) چرا دلار از کانال ۵۸ هزار تومان خارج نمی‌شود؟ (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) حنای کم‌رنگ وعده‌وعید‌های انتخاباتی ویدئو | چگونه درخواست تقسیط مالیات بدهیم؟ سهم ۷ برابری واردات نسبت به صادرات در مناطق ویژه اقتصادی خراسان رضوی نحوه محاسبه قبض برق مشترکان پرمصرف | تعرفه‌های پلکانی مشمول چه کسانی می‌شود؟ مسکن کارگران در دستور کار جدی وزارت تعاون توضیحات رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره مصوبه ساماندهی استخدام کارکنان دولت (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت دلار فردا پجشنبه (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) | روند رنج دلار در بازار رکودی ارز ادامه دارد؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) | بازار سکه به کما رفت بانوان ایرانی چه ایده هایی در مجمع کارآفرینی بریکس مطرح کردند؟ اعلام ساعت کاری جدید بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) همه چیز درباره بازی تلگرامی همستر + آموزش دریافت سکه‌های بیشتر
سرخط خبرها

قیمت زمین در مشهد نجومی شد + جدول / افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها در شرایط سخت کرونایی

  • کد خبر: ۲۵۹۳۸
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
  • ۲۳
قیمت زمین در مشهد نجومی شد + جدول / افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها در شرایط سخت کرونایی
نرخ اجاره‌بها امسال در مشهد نسبت به سال گذشته حداکثر ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است و بزرگ‌ترین چالش پیش روی خانوار‌های مشهدی هم اکنون افزایش اجاره‌بهاست. مستأجران امید خود را برای خرید مسکن حتی مسکن‌های نقلی و کلنگی، برای رهایی از اجاره‌نشینی از دست داده‌اند و هم‌اکنون و با نزدیک‌شدن به فصل جابه‌جایی تنها دغدغه آن‌ها اجاره‌بهاست.

نجمه سرباز-شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: در یک سال گذشته قیمت مسکن مانند سایر کالا‌ها رشد چشمگیری داشته و افزایش قیمت آن در آخرین گزارش بازار معاملات مسکن حاکی از آن است که با این اوضاع قیمت مسکن به‌طور طبیعی قدرت خرید مسکن برای بیشتر مردم به شدت کاهش یافته و به رؤیایی تبدیل شده است.


علی اصغر مرادزاده، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در مشهد خبر داد و گفت: تا قبل از این پیش‌بینی می‌شد اجاره‌بها در نهایت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد، اما متأسفانه اخباری که به گوش می‌رسد، حکایت از افزایش تا ۳۰ درصدی اجاره‌بها در مشهد دارد.


 وی افزود: روزانه تعداد زیادی از مستأجران و صاحب‌خانه‌ها به اتحادیه ما مراجعه می‌کنند و شاکی از یکدیگر هستند. متأسفانه کرونا بر اقتصاد و درآمد خانواده‌ها تأثیر منفی داشت، به‌طوری که روابط صاحب‌خانه‌ها و مستأجران را شکراب کرده است و در مواردی تعداد زیادی از این افراد برای حل‌وفصل شکایات خود به این اتحادیه مراجعه می‌کنند.


مرادزاده کرونا را باعث غفلت مسئولان از مسائل اقتصادی به‌ویژه بازار مسکن دانست و گفت: کرونا تمام اخبار را به خود اختصاص داده است. قیمت‌های مسکن چه در بخش خرید و فروش و چه در بخش رهن و اجاره‌بها به‌صورت خزنده افزایش یافته است و طبیعی است وقتی بقیه کالا‌ها و خدمات افزایش یابد، به مراتب سازندگان بنا، فروشندگان و صاحب‌خانه‌ها همین را بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها قرار می‌دهند.


وی در ادامه از شوکه‌شدن بازار مسکن مشهد از قیمت‌های نجومی زمین در مشهد انتقاد کرد و افزود: متأسفانه قیمت زمین در مشهد افزایش چشمگیری یافته است! اکنون حداقل قیمت زمین در مشهد با داشتن سند ملکی از متری ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و به متری ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان در برخی مناطق شهر از جمله منطقه یک مشهد (بولوار سجاد و...) می‌رسد.


وی با ابراز تعجب از اینکه در منطقه یک مشهد متأسفانه زمینی کمتر از ۲۰ میلیون تومان پیدا نمی‌شود، ادامه داد: در منطقه الهیه مشهد تا قبل از این قیمت زمین در نهایت متری ۴ میلیون تا ۶ میلیون تومان بود و حال آنکه در همین منطقه‌ها شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت زمین به متری ۱۰ میلیون تومان رسیده است! خبر نجومی قیمت‌های زمین سرسام‌آور و نجومی و باورنکردنی شده است. متأسفانه با این اوضاع دیگر خرید خانه شاید برای مردم به رؤیا تبدیل شود و دست نیافتنی!


وی همچنین قیمت برج‌های مشهد را از متری ۵۰ میلیون تومان به بالا اعلام کرد و گفت: متأسفانه بار‌ها گفته‌ایم و از مسئولان مربوط خواسته‌ایم تا زودتر کمیته یا مرجع قیمت‌گذاری مسکن در مشهد تشکیل بدهند تا هر سازنده و فروشنده‌ای، سلیقه‌ای و غیرکارشناسی برای زمین خود قیمت تعیین نکند، بلکه نظر کارشناسان مربوط مرکب از کارشناسان دادگستری، شهرداری، شهرسازی و اتحادیه املاک در این امر دخیل باشد.


فصل داغ مستأجران در راه است


متأسفانه مستأجران در فصل تابستان امسال که به‌نوعی فصل جابه‌جایی محسوب می‌شود، فصل داغی را سپری خواهند کرد و حتی در صورت یافتن مسکن برای اجاره هم باید گفت که مستأجران باید هزینه‌های بیشتری را برای مسکن پرداخت کنند که این خود باعث می‌شود تا بسیاری از خانوار‌های مستأجر از سایر هزینه‌های سالانه خود بکاهند تا بتوانند سرپناهی برای خود داشته باشند. در نتیجه این موجبات فقیرتر شدن خانوار‌های جامعه را فراهم می‌کند.


قیمت اجاره‌بها چگونه محاسبه می‌شود؟ اجاره‌بها از مسیر میزان بازدهی ملک اجاره‌ای به دست می‌آید. بازدهی یک مسکن این‌گونه محاسبه می‌شود که اگر شما رقم اجاره ملکی را ضربدر ۱۲ و تقسیم بر قیمت آن ملک کنید، بازدهی به دست خواهد آمد.


در طول چند دهه گذشته در ایران مشاهده شده که برای املاک مسکونی میزان بازدهی سالانه عددی بین ۴/۵ تا ۶ درصد در سال است. این رقم به دست آمده برای بازدهی مسکن، بازدهی ناخالص است.


برای به دست آوردن بازدهی خالص ملک اجاره‌ای باید هزینه‌هایی، چون استهلاک ساختمان، تعمیر و نگهداری اساسی ساختمان، خالی‌ماندن ساختمان برای دوره‌هایی که مستأجر می‌خواهد عوض شود و مالیات و عوارض ساختمان را کسر کنیم. اگر این موارد را از بازدهی ناخالص (۴/۵ تا ۶ درصد) کسر کنیم به بازدهی خالص خواهیم رسید که حدود ۳ درصد است. این عدد در تمام دنیا کم‌وبیش همین میزان است.


نیم‌نگاهی به شاخص قیمت اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی خانوار‌های شهری در خراسان رضوی


به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی خانوار‌های شهری در فصل زمستان ١٣٩٨، شاخص قیمت اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی در مناطق شهری، به عدد ١٦٩/٣ رسید که نسبت به فصل قبل (١٦٢/٨)، ٤/٠ درصد افزایش داشته است.
چالش موجر و مستأجر بر سر نرخ اجاره‌بها در مشهد/ قیمت نجومی زمین در مشهد / شوک بازار مسکن و افزایش نرخ اجاره‌بهای مشهدی‌ها
چالش موجر و مستأجر بر سر نرخ اجاره‌بها در مشهد/ قیمت نجومی زمین در مشهد / شوک بازار مسکن و افزایش نرخ اجاره‌بهای مشهدی‌ها


یکی از بخش‌های مهم در برآورد شاخص قیمت مصرف‌کننده، بخش مسکن است. این بخش شامل زیر بخش‌های اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی و خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی (تعمیرات جزئی واحد مسکونی مثل لوله‌کشی، گچ‌کاری، برق‌کاری، نصب ایزوگام و...) می‌باشد.


در فصل زمستان ١٣٩٨، شاخص قیمت اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی در مناطق شهری به عدد ١٦٩/٣ رسید که نسبت به فصل قبل (١٦٢/٨)، ٤/٠ درصد افزایش داشته است.
چالش موجر و مستأجر بر سر نرخ اجاره‌بها در مشهد/ قیمت نجومی زمین در مشهد / شوک بازار مسکن و افزایش نرخ اجاره‌بهای مشهدی‌ها


در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان سمنان با ٧/٧ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ٠/٦ درصد افزایش می‌باشد. با این حال شاخص اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی خانوار‌های شهری در خراسان رضوی در زمستان ۱۴۰/۴ درصد بوده که نرخ تورم فصلی ۲/۱ درصد افزایش داشته است.


درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره‌بها در فصل زمستان ١٣٩٨ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه)، ٢٢/٩ درصد است که نسبت به فصل پاییز ١٣٩٨ (٢١/٦ درصد)، ١/٣ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان لرستان با ٣٥/٧ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ٩/٤ درصد افزایش است. به عبارتی خانوار‌های استان لرستان به‌طور متوسط ١٢/٨ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های استان آذربایجان غربی ١٣/٥ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره‌بها هزینه کرده‌اند.


نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره‌بها، برابر ٢٣/٢ درصد است. اطلاع ذکر شده در استان لرستان (٣٤/٢ درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (١٠/١ درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد.


متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوار‌هایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل زمستان ١٣٩٨ برابر با ٣١/٦ درصد است.تورم نقطه‌به‌نقطه اجاره‌بهای واحد‌های مسکونی خانوار‌های شهری در استان خراسان رضوی ۱۲/۴ درصد بوده است.
چالش موجر و مستأجر بر سر نرخ اجاره‌بها در مشهد/ قیمت نجومی زمین در مشهد / شوک بازار مسکن و افزایش نرخ اجاره‌بهای مشهدی‌ها

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمدحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
3
12
همه جاسر سرسام آور شده
شیراز کمر شکن خونه رفته بالا خدا به فریاد کارگر برسه
قانون بازدارنده ای نداریم که جلوی تورم رو بگیره مردم از تورم درفشارند به مستاجر فشار میارن
محمدحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
1
14
همه جاسر سرسام آور شده
شیراز کمر شکن خونه رفته بالا خدا به فریاد کارگر برسه
قانون بازدارنده ای نداریم که جلوی تورم رو بگیره مردم از تورم درفشارند به مستاجر فشار میارن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
4
17
انگار ی چیزی از اسلام رو به ما نگفتن .اونم اینکه کفن جیب داره و همه در حال مال اندوزی .فاصله طبقاتی دیگه وجود نداره .ی سری تو آسمونن و ی عده توی هسته زمین .خدایا خودت به دادمون برس
بی خانمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
2
3
خدایا به فریادمان برس حداقل اون دنیا عذابمان را کم کن
صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
3
باعرض سلام خدمت مسئولین شهر مشهد
خواهشمندم به داد مستاجرین برسین تواین وضعیت ازکجا بیارن نه کاری نه درآمدی بخدا تو تامین خوراک موندن کارگر با حقوق زیر ۲ تومن چه خاکی بسرش بریزه ، مگه جامعه اسلامی نیس چرا به داد دل این مردم نمیرسین بخدا که خسته شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
2
مسئولین محترم بخداجیبمان خالیه هرداشتیم ازمون گرفیتن .مونده این نیم نفس توروخدااونم بگیریدراحتمون کنین
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
1
واقعیت این است که از یاد خدا بدون تعارف همه غافل شد ن بترسین از آن روزی که خداوند به یاد کند شماها را
نیوشا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
3
4
میگن تحریما باعث گرونی میشه ولی زمین که دیگه داخله کشوره خدا میدونه که چرا هر روز گرونتر از دیروز میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
4
ما توی مشهد زندگی می‌کنیم. قراره 15 روز دیگه جابجا بشیم دقیقا دیشب رفته بودم یه بنگاه توی همون محله ای که هستیم. طرف میگفت یه واحد آپارتمانی 5 6 سال ساخت، 75 متری دارم 100 میلیون رهن با 250 تومن اجاره.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
4
جالبه فقط تو مشهد، یعنی میخواین بگین تو شهرهای دیگه تورم نداشتیم، خوابین یا خودتون رو به خواب زدین، کمر مردم شکست، لعنت بر باعث و بانی این گرونی ها
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
4
دعا میکنم در ایران جنگ بشه تا قیمت‌های خونه بشکنه این بهترین دعا منه ایران از دست در رفته بلد نیستن اداره کنن
دکتر سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
4
سلام‌.در این شرایط کورنایی در همه جای جهان قیمت اجناس و خدمات کاهش یافته الا ایران.سرمایه داران و کاسبان نسبت به مردم رحم و مروت ندارند.ما مردم باید به فکر یکدیگر باشیم نه اینکه خون محرومان را در شیشه کنیم. اجرکم عندالله
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
6
شیراز اجاره پنجاه درصد گرون شده. وای به حال اجاره نشینها. اوضاع اقتصادی خیلی خرابه. فکر کنم کم کم بریم کره ماه با این قیمتها ی نجومی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
3
نیم نگاهی به مستاجرها کند
زمینی با چند کانکس اجاره بده
به مستاجران طرحی بدی نیست
به تسویب برسونید
اجرکم عندالله
ما به.این هم قانع ایم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
5
آقای دولت مبارکه کلات بنداز بالاتر از توجهی که به مردم و مستاجرین داری مردم یواش یواش باید تو خیابان چادر بزنند آنهم اگر شهرداری اجازه بده و اجاره پیادررو را نگیرد
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
3
سلام،مسئولین ما فقط بلدن حرف بزنن و از همدیگه تقدیر و تشکرکنن،پدرمردم داره درمیاد،چرا مسئولین خودشونو به خواب زدن،اگر نمیتونن کاری واسه مردم کنن از شغلشون استعفابدن،مملکت داری مسئولین مانیست،اینا فقط به درد سخنرانی کردن میخورن،بعدمیان ازفقر وبدبختی بقیه کشورها نشون میدن،
یک جانباز
Germany
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
0
آقای رئیس جمهور اعلام نمودند دولت زمینهای زیادی برای فروش دارد حتما آنها را به هر فرد و یا گروهی که پول بیشتری بدهد واگذار خواهد کرد, این عمل به معنای گران کردن بیشتر زمین و مسکن خواهد شد یعنی مردم عادی بروند بمیرند از مقام معظم رهبری, استدعای عاجزانه داریم شخصا در مورد مسکن که آخوندی و شرکا آنرا برای ما ضعفا دست نیافتنی کردند مداخله فرمایند و سپاه را مسئول مسکن نمایند حتما موفیت خواهند داشت
محمد جانباز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
0
مشهد که داغونه صاحبخانه که پارسال ۶۵ میلیون با ۷۵۰ کرایه بوده امسال میگه پولت رو میدم امسال ۱۵ میلیون ۲۸۰۰ کرایه نداری تخلیه کن
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
1
بنظر من هر چی هم گرون بشه اشکالی نداره چون تو او دنیا میریم تو بهشت تو قصری از طلا...
سمیرا
United States of America
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
1
0
باسلام.از مشهدپیام میدم.من پدرم فوت شده ،مستاجریم .مامانم یک حقوق مستمری ۱۶۰۰ میگیره ک سه تا قسط میدیم ۱۲۰۰..به بدبختی داریم زندگی میکنیم ..اگر مسولی ک مسولیت این حواشی رو داره تو رو خدا صدامون به گوشش برسه..کم آوردیم..تو خداا نظارت،رسیدگیتونو تو بازار مسکن بیشتر کنین..بعضی ازاملاکی ها دارن خون مردمو میمکن..
نجومی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
1
من فرهنگی هستم اما متاسفم برای این کشور که قیمت ها یکهویی اینقد زیاد شده . من 50 میلیون جمع کردم که خانه بخرم اما حالا زمین خالی تو روستا هم بهم نمیدن
الهی خیر نبینه این دولت مال مردم خور که ما رو بیچاره کرده و امیدوارم من و دانش اموزانم و همه مردم که همه ناراضی هستیم اینا رو به سزاشون برسونیم .

همه ناراضی هستن اینو بدونید قیمت ها یکهویی میره بالا متاسفانه کشور اسلامی بهتر از این نمیشه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
فقط خدا بدادمون برسه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
با سلام خدمت دولتمردان.من یک مستاجران.مااز ۷.۹۷ درتوس مشهدمستاجریم.سال اول ۵ملیون و۶۸۰.سال بعد بیست و پنج دادم بازم ۶۵۰ ازم گرفت.ازپارسال گفته ۲۸ م و۱۲۰۰ اجاره.بخاطر ترس از کرونا بیرون نرفتم.۱۲۰۰ ندارم بهش بدم .مگه میشه سالی صددرصد اجاره بالا بره.امسال همه جا ۲تا۳ ملیون میگن اجاره.شمارو بخدا ما چکار.......
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->