استاندار خراسان رضوی: به‌زودی پروژه‌هایی به یاد و نام رئیس جمهور شهید با عنوان «یادگار ابراهیم» بهره برداری خواهد شد شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات اجرایی دهکده مدرن ورزشی ۶ هکتاری الهیه: ایجاد زیرساخت‌های اصلی برای ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری ضروری است ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد، میدان آزادی و خیابان طرحچی (۹ خرداد ۱۴۰۳) آغاز عملیات اجرایی احداث مجهزترین و مدرن‌ترین دهکده ورزشی شرق کشور در مشهد (۹ خرداد ۱۴۰۳) اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد
سرخط خبرها

لزوم تعامل مدیریت شهری مشهدمقدس با حوزه‌های علمیه در حوزه‌های فرهنگی و مساجد

  • کد خبر: ۲۲۸۱۱۷
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
لزوم تعامل مدیریت شهری مشهدمقدس با حوزه‌های علمیه در حوزه‌های فرهنگی و مساجد
شهردار مشهدمقدس گفت: ارتباط بین حوزه‌های مختلف از موضوعات مهم جامعه است. مسائلی که به اعتقادات و دین مرتبط می‌شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و همه کار‌ها باید مبتنی بر دین باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، در آیین تکریم و معارفه مشاور شهردار در امور دینی، روحانیت و حوزه علمیه که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: مشهد شهر امام هشتم بوده و فرهنگ رضوی بر این شهر حاکم است؛ این فرهنگ باید بر کل جامعه حاکم شود و اگر این اتفاق بیفتد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. 

قلندرشریف خاطرنشان کرد: طرح تحول طبیعی است و به سمت مثبت بوده و حجت‌الاسلام فاطمی‌ارفع نیز از نیرو‌های توانمندی است که می‌تواند به مدیریت شهری کمک‌های بسیار زیادی بکند.

وی افزود: تعاملات مدیریت شهری با دیگردستگاه‌ها باید به نحو مطلوب برقرار باشد و تعامل با حوزه علمیه نیز اهمیت بسیاری دارد که امیدواریم حجت‌الاسلام فاطمی‌ارفع با توجه به شناخت زیادی که از حوزه فرهنگ و مدیریت شهری دارد، بتواند این تعامل را به بالاترین حد ممکن برساند. بحث مسجدمحوری نیز باید مورد توجه باشد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی ارفع، مشاور شهردار در امور دینی، روحانیت و حوزه علمیه بیان کرد: شهر مشهد مقدس با عنایت به ظرفیت‌های متعدد و فراوانی که دارد، هویت ملی، دینی و معنوی دارد. 

او گفت: شهرداری متخصص تربیت انسان‌ها و شهروندان نیست، اما رسالت دارد تا نهاد‌هایی که متولی خودسازی انسان‌ها قرار دارد را پای‌کار آورد و در این دوره این عزم جدی است و همت زیادی برای آن وجود دارد. شهرداری می‌تواند خدمات را برای دستگاه‌های خدمت رسان تسهیل سازد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مقامی، مشاور سابق شهردار در امور دینی، روحانیت و حوزه علمیه در این جلسه اظهار داشت: خداوند را شاکرم که حدود ٢ سال و ٧ ماه در سمت‌ها و مسئولیت‌های مختلف در خدمت مردم بوده ایم. 

وی افزود: شورا‌های سه گانه، شورا‌های کشوری هستند که نمونه و ناظر آن وجود دارد و بنده نیز در این مدت نایب رئیس این شورا بودم؛ هویت این شورا نیز ستادی است و در عرصه اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از حقوق شهروندی فعالیت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->