سرخط خبرها

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۶۷۷۰
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک‌و‌نوجوان در کانون پرورشی‌فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی در حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، این جشنواره تا فردا ٢٠ اردیبهشت ماه ادامه دارد و ٣٠ نمایش با موضوعات مختلف اجرا خواهند داشت.

معاون کانون پرورشی‌فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی و دبیر اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک‌ونوجوان در خصوص نحو برگزاری این جشنواره اظهار کرد: در جریان انتشار فراخوان، حدود ۵٠ گروه نمایشی در سایت ثبت‌نام کردند که حدود ٣٠ اثر انتخاب شدند و امروز و فردا در سالن‌های کانون پرورشی‌فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با حضور داوران اجرا خواهند داشت. 

محبوبه بزم‌آرا با اشاره به اینکه از این تعداد ٢۵ نمایش از فعالیت‌های کتابخانه‌های کانون و ۵ گروه به صورت آزاد در این جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: محورهای نمایش توجه به پهلوانان و نامداران، قصه‌های بومی، سنتی، طنز، ایجاد فضاهای امید‌آفرینی و نشاط‌بخشی در بین نوجوانان بوده است.

دبیر اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک‌و‌نوجوان افزود: اهداف کانون معطوف‌سازی نگاه جامعه به نمایش و اثرگذاری این فعالیت در مفاهیم تربیتی و انتقال این مفاهیم به کودکان و نوجوانان و آموزش مهارت‌های اجتماعی است.

معاون کانون پرورشی‌فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی تأکید کرد: آثار منتخب به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا خواهند کرد. 

همچنین محمد‌مهدی حسین‌پور، مدیر‌کل کانون پرورشی‌فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با تأکید بر این موضوع که نمایش‌ها در سه سطح عروسکی، صحنه‌ای و خلاق در حال برگزاری است، ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در چنین‌جشنواره‌هایی سبب تبادل تجربه شده و همچنین ارزیابی داوران باعث ارتقای سطح دانش‌آموزان در حوزه نمایش و نیز توانمندی آن‌ها می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->