رئیسی از پروژه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی «ارس» به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب بازدید کرد وکیل‌مدافع تتلو از محکومیت او خبر داد ویدئو | تسلیت رئیس مجلس به بازماندگان سیل خراسان رضوی رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند

  • کد خبر: ۲۲۶۴۲۷
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند
رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه شب از موافقت حماس با طرح پیشنهادی برای آتش‌بس قدردانی کرد و گفت: اسرائیل نیز باید با آن موافقت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز تلفنی با اردوغان گفت و گو کرد و او را در جریان موافقت این جنبش با طرح پیشنهادی کشورهای میانجی برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

این تماس تلفنی ساعاتی پس از آن روی می دهد که جنبش حماس عصر امروز اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه در این تماس تلفنی از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای صهیونیست خیابان ایالون در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار بازگرداندن اسرا شدند.

خانواده «سینگوکر» اسیر صهیونیست در این خصوص گفت: حماس با تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون وقت بازگرداندن اسراست و در غیر این صورت همه جا را به آتش می‌کشیم.

پیشتر شبکه القاهره الاخباریه مصر به نقل از یک منبع عالی‌رتبه این کشور گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->