ویدئو | تسلیت رئیس مجلس به بازماندگان سیل خراسان رضوی رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان»
سرخط خبرها

دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد

  • کد خبر: ۲۲۶۳۵۰
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین دستور ارتش صهیونیستی برای تخلیه رفح را تحولی خطرناک توصیف کرده و تاکید کرد که این امر نشان می‌دهد دشمن قصد حمله به این منطقه را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین اعلام کرد که اعلام رژیم اشغالگر مبنی بر اینکه مناطق شرق رفح باید تخلیه شود، ثابت می‌کند که این رژیم قصد حمله به رفح را دارد.

طبق گزارش المیادین، این دفتر تاکید کرد: رژیم اشغالگر به صورت فریبکارانه به سمت مذاکرات رفت و از ایده و برنامه حمله گسترده به رفح منصرف نشد. شهروندان به‌صورت محدود دستور تخلیه رفح را اجرا کردند و موسسات حیاتی و مهم و در راس آن‌ها گذرگاه رفح همچنان طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اجرایی‌کردن محدود این دستور ثابت می‌کند که ملت ما بر شکست طرح‌های دشمن پافشاری دارند و این پیام را به صهیونیست‌ها می‌رساند که با جنایت‌هایش فقط چیزی را محقق می‌کند که در شهر‌های دیگر محقق کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی خاطرنشان کرد: اعلام ارتش اشغالگر نشان‌دهنده موضع صحیح فلسطین در مذاکرات و پافشاری‌اش بر لزوم تضمین توقف تجاوز‌هاست. ما ادعا‌های رژیم صهیونیستی و مرتبط‌کردن این اعلام با عملیات مقاومت در کرم ابوسالم را رد می‌کنیم.

این درحالی است که اخیراً مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حمله به رفح هرگز منجربه یک پیروزی تمام‌عیار نخواهد شد و هرگز اسرا را باز نمی‌گرداند؛ بلکه روابط تل‌آویو با آمریکا و جهان را به خطر می‌اندازد.

آموس هارئیل، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص»، با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و متهم‌کردن او به تلاش برای مانع‌تراشی در روند عقد قرارداد تبادل اسرا به‌دلیل منافع شخصی یا محاسبات اشتباه گفت: رایزنی‌ها در قاهره در آستانه نتیجه‌دادن بود.

این تحلیلگر در ادامه تاکید کرد: این فشار آمریکا است که تعیین می‌کند آیا نتانیاهو به تلاش‌های بایدن پاسخ خواهد داد یا نه.

نتانیاهو عصر یکشنبه در اشاره ضمنی به فشار‌های آمریکا مدعی شده بود «اسرائیل هرگز نمی‌پذیرد در مقابل حماس تسلیم شود حتی اگر این مسئله به‌معنای تنهاماندن آن باشد».

گیورا ایلند، مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، صبح امروز دوشنبه در گفتگو با رادیوی این رژیم تاکید کرد: عملیات رفح هرگز پیروزی تمام‌عیاری را محقق نخواهد کرد و افراد ربوده‌شده را باز نخواهد گرداند. ما در خان‌یونس اقدام کردیم، اما نتیجه آن چه شد؟

او در این رابطه گفت: من این ایده را دست‌کم نمی‌گیرم که حمله به رفح، ضربه‌ای جدی به قدرت نظامی حماس وارد خواهد کرد، اما فکر می‌کنم که این ایده اشتباه است. چنین‌عملیاتی هرگز منجر به نابودی قدرت حماس نشده و چه‌بسا باعث تشدید جدی اختلاف‌نظر‌ها با آمریکا می‌شود؛ چراکه آمریکا تمایل دارد این جنگ پس از ۷ ماه متوقف شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->